Gå till innehåll

Hackar vid högupplöst export.


Jensamannen

Recommended Posts

Har precis börjat jobba i Premiere Pro CC på en MacBook Pro 2,66 GHz Intel Core i7. 8 GB 1067 MHz DDR3. NVIDA GeForce GT 330M 512 mb och Yosemite. Har klippt ihop en film med stillbilder tal och ljud. När jag spelar upp från timeline hackar det. När jag exporterar en lätt Youtube variant (Format: H.264 och Preset: youtube 480p SD wide) flyter det på fint men när jag exporterar lite större typ 1080p HD hackar det. Någon som har tips som kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har precis börjat jobba i Premiere Pro CC på en MacBook Pro 2,66 GHz Intel Core i7. 8 GB 1067 MHz DDR3. NVIDA GeForce GT 330M 512 mb och Yosemite. Har klippt ihop en film med stillbilder tal och ljud. När jag spelar upp från timeline hackar det. När jag exporterar en lätt Youtube variant (Format: H.264 och Preset: youtube 480p SD wide) flyter det på fint men när jag exporterar lite större typ 1080p HD hackar det. Någon som har tips som kan hjälpa mig.

 

Sitter och testar och söker lösningar. Vad funkar bäst med min dator. Mercury playback engine GPU eller Mercury Playback Engine software only.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag gjort en hel del tester och fann att jag hade inte Progressive Scan inställt i Seguence settings men exporterade med Progressive. Men det som jag tror gav största effekten är att jag i Project settings hade Mercury Playback Engine GPU inställt under Video Rendering and Playback. När jag växlade till Murcery Playback Engine Software Only blev exporten och playback från timeline bättre. Vet inte vad dessa gör men jag tror att det har med vad du har i din dator att göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

källmaterialet är stillbilder i tiff och jpg och frilagda eps-filer samt ljufiler i mp3. Sen har jag tagit huvudljudet från en filmfil som jag inte har kläm på om den va Interlaced eller Progressive. När jag kollade Sequense inställningarna var Sequensen inte inställd för Progressive och det kan ju ha styrts från filmfilen som jag slängde in från början.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. TIFF/TGA/JPEG animeras/spelas av grafikkortet så länge GPU:n har minne nog. Din maskin har väldigt lite minne på grafikkortet (normalt krävs 1Gb i CC 2014) vilket innebär att den troligen växlar över till CPU i alla fall - vilket möjligen kan påverka. (Är faktiskt förvånad att du ens kan välja GPU-mode.)

Men är målet en progressive-fil (för YouTube etc) ska du givet köra i en progressiv timeline och exportera progressivt, sen kan det ha påverkan om du väljer Maximize Quality (framför allt om du zoomar i bilden).

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Hoppsan. Sitter och jobbar på 2 macar fram om tillbaka med olika grejer och inser nu att jag i all hast slängde ut specen på fel mac. Multitasking är inte alltid bra. Detta är den rätta specen.

 

2,8 GHz intel Core i7

16 GB 1600 MHz DDR3

Intel Iris Pro 1536 MB

 

Lite skillnad ;-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Hacket vid uppspelning är nog i alla fall GPU-relaterat - Intels prestanda är inte 100% ännu (Adobe och Intel jobbar på't).

Men hack vid renderad fil kan ju vara av lite olika skäl, missmatchad FPS (timeline kontra slutfilens FPS), interlace / progressive, 1080 25p är lite "hackigt" i panoreringar.

 

Har du några exempel nånstans?

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

I teorin borde inte vara någon skillnad, men har sett skillnader vid några tillfällen, men det brukar mest vara färgskillnader.

Så har du möjlighet att rendera ut en GPU-renderad och Software-renderad är det grymt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska se om jag kan lägga ut det inom kort. Vore kul att höra kommentar på det. Men först måste jag få ut den officiellt. Det är en trailer för en utställning som har vernissage i morgon. Å den exporterade version jag har nu funkar fint. Återkommer i denna tråd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...