erreth Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 När jag lägger in filmen i Moviemaker blir kvaliten kass.. jag har filmen i 200MB och 20MB men kvaliten är precis lika dålig på båda (filmen är 1min lång) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Använde du Moviemaker för att batcha snutten? Om du importerat den komprimerat i exempelvis WMV eller liknande direkt från kameran så är filen körd, då måste du tanka om den till minst DV-komprimering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 9, 2005 Author Share Posted March 9, 2005 batcha? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Tanka över från kameran till datorn 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 9, 2005 Author Share Posted March 9, 2005 ja det gjorde jag 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Gissar att svaret betydde ja på båda frågorna. Då måste du batcha om materialet till ren DV-komprimering, filerna blir mycket större, men du har material som går att arbeta med. Trots allt, det kan aldrig bli bättre än vad det var från början. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 9, 2005 Author Share Posted March 9, 2005 redan när jag la in det i datorn var det kass kvalite så det är inte resultatet av komprimering.. vad sa du? ren dv..? har testat alla möjligheter på save file 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Ändrade titel från "bildkvalite". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 har fortfarande inte fattat vad jag ska göra för att få bättre kvalite 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Jag antar att du kör in filmen från en DV-kamera med firewire? Isåfall ska du välja DV-AVI i Video Capture Wizard. Hur spelar du upp det när du tycker att allt har kass kvalitet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 tack.. du löste mitt problem 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts