erreth Posted March 8, 2005 Posted March 8, 2005 När jag lägger in filmen i Moviemaker blir kvaliten kass.. jag har filmen i 200MB och 20MB men kvaliten är precis lika dålig på båda (filmen är 1min lång) 0 Quote
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Använde du Moviemaker för att batcha snutten? Om du importerat den komprimerat i exempelvis WMV eller liknande direkt från kameran så är filen körd, då måste du tanka om den till minst DV-komprimering. 0 Quote
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Tanka över från kameran till datorn 0 Quote
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 Gissar att svaret betydde ja på båda frågorna. Då måste du batcha om materialet till ren DV-komprimering, filerna blir mycket större, men du har material som går att arbeta med. Trots allt, det kan aldrig bli bättre än vad det var från början. 0 Quote
erreth Posted March 9, 2005 Author Posted March 9, 2005 redan när jag la in det i datorn var det kass kvalite så det är inte resultatet av komprimering.. vad sa du? ren dv..? har testat alla möjligheter på save file 0 Quote
erreth Posted March 11, 2005 Author Posted March 11, 2005 har fortfarande inte fattat vad jag ska göra för att få bättre kvalite 0 Quote
Ronnie Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Jag antar att du kör in filmen från en DV-kamera med firewire? Isåfall ska du välja DV-AVI i Video Capture Wizard. Hur spelar du upp det när du tycker att allt har kass kvalitet? 0 Quote
Recommended Posts