darko Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 finns det något sådant program? eftersom jag har vinklar/åkningar etc till mitt manus i mitt huvud. finns det något program som ni rekommenderar? som man kan göra kameraåkningar och enklare animationer (typ att en rektangel ska föreställa en människa... ja ni fattar) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko Posted March 5, 2005 Author Share Posted March 5, 2005 alltså, så att jag kan visa folk hur jag hade tänkt mig vissa scener... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 typ vilket 3d program som helst.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darko Posted March 7, 2005 Author Share Posted March 7, 2005 [citat=ash]typ vilket 3d program som helst..[/citat] som..? något som är enklare än andra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Tycker väl det borde finns NÅT enkelt program!? Animatics är ju trots allt ganska vanligt, i vart fall i Holly-rullar, är det nån här som arbetat med sånt? Rent logiskt sett så borde det ju inte vara det svåraste att göra tycker jag, en 3D-motor & sen ett visst antal lätt förändringsbara figurer & bakgrunder att slänga in, kanske en enkel skin för individualisering av figurerna?? Tycker trots allt att det låter lite väl omständigt om allt måste tas från grunden varje gång? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Nej, jag är helt övertygad om att de program du beskriver existerar. Jag minns nämligen att jag läst nån artikel om ett par såna här program någon gång för några år sedan. Tyvärr minns jag inte vad de hette eller var artikeln fanns, men programmen finns, det är jag övertygad om i alla fall. Är faktiskt lite intresserad själv nu när du nämner det. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Hoppas seriöst på det! Kommer ha schysst behov av det snart om allt går som det ska :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannemoviemaker Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 ta villket program som helst och sätt dig vid det så gåre bra 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yarrik112 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 http://www.sketchup.com Det är ett skitbra 3d o 2d program. Bara kolla på tutorialsen och lek rundor lite så e du expert =P Man kan göra allt i det, finns plugins för det du vill göra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Det du beskriver kallas med filmterminologi för Previsualisering eller "Previz". Det finns ett antal program som påstår att dom är bra på just det men enligt min mening så finns det ingenting som är mer snabbjobbat än Poser. Till Poser finns oändligt antal gratisobjekt att ladda ned och det är busenkelt att animera i det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 darko, redigera ditt inlägg nästa gång istället för att posta två gånger. Munthe, jag hittar ingenting om programmet Poser, inte mest effektiva sökordet. :) Är programmet gratis, eller är det bara objekten som är det? Om det inte är gratis, finns det någon demoverision, alt. recension man kan läsa? Länk? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaiM Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 http://www.e-frontier.com/ Där hittar du Poser. Finns även en demo av version 6 att ladda ned... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 http://www.daz3d.com som gör poser dom har även ett gratisprogram som kan vara värt att kika på.. vet inte om det går att animera i. http://www.daz3d.com/program/studio/1_0features.php 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaiM Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Det är väl ändå e-frontier som gör Poser och inte daz3d, eller? Från deras hemsida: "e frontier, was founded in Santa Cruz, California in April 2000. e frontier is best known for its success in providing cutting-edge creative solutions for artists worldwide. Today, e frontier develops and publishes a rich array of 3D computer graphics programs and creative Web and desktop multimedia products. e frontier's flagship products include the award-winning Poser and Shade family lines. Poser, a 3D figure design and animation program, boasts a user base of more than 200,000 and growing. Shade, a 3D design and rendering tool, commands over 70% of the 3D professional design and hobbyist market in Japan. The success of Poser and Shade can be attributed to e frontier's mission to produce easy to master, affordable 3D graphics solutions that are also rich in professional features." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Daz 3D säljer figurer och props till Poser. Det är E-Frontiere som gör Poser. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts