mankan Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 Har letat efter ett lins skydd som skyligth till Fotokamerorna. Finns det något till video och skulle då vilja ha ett till Canon xm2. Har letat men inte hittat nå ännu. Börjar tvivla om det finns nu till videokamerorna. Nån som har nå förslag ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 El tejp, funkar till allt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted March 4, 2005 Share Posted March 4, 2005 [citat=Jawo]El tejp, funkar till allt.[/citat] eltejp? Tror bestämt han menar ett genomskinligt! Vet att det finns, och det kallas för Neutralt- eller Skyddsfilter. Finns ett här: http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e499033 Det står ju tyvärr inte att det funkar till en XM2. Men nu vet du i alla fall att det finns och vad det heter ;) Du kan ju alltid ringa till Canon och kolla med dom, eller gå in i någon videobutik och kolla. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 Ejtejp till linsskydd? Personligen avskyr jag eltejp, väldigt sällan jag hittat nån speciellt bra, men oavsett vilket så skulle jag endå bara köra med äkta gaffa. En schysst container-gaffa sitter som urberget, men (om man inte väntar för länge, säg nån/några vecka) lämnar inga limrester kvar om man rycker bort den. Finns iof riktigt usel gaffa på exempelvis eltema & Claes Ohlsson, men snålar man så får man skylla sig själv. Finns i alla regnbågens färger dessutom, om man skulle behöva det :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts