Gå till innehåll

Rullmåttband för B-foto


lindgrenjoel

Recommended Posts

Hej, jag heter Joel och jag jobbar som C och ibland B-foto och jag är på jakt efter ett måttband. Jag är ute efter den här sortens måttband measuring tape 10m cm/inch pointed beginning, 24,50 € (hemsidan verkar inte skicka till sverige). Är det någon som vet var man kan köpa denna sortens måttband? jag har kollat med både Dagsljus och LoB och ingen verkar ha några.

 

Tacksam för alla tips!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad är det exakt som kännetecknar "denna sortens" måttband? Är det något särskilt med just den länkade sorten som du är ute efter? 10+-meters måttband på rulle med vev säljs i vilken järnaffär som helst (ex Biltema, Clas Ohlson, Jula).

 

Allt med måttindikator fungerar, även klassisk linjal (även om användningsområdena är tveksamma och de flesta objektiv mäter i feet och inches). Den enda fördelen med verktyg gjorda för just film är att du vet att de klarar jobben, då måttband on-set i de flesta fall används bra mycket mer frekvent och inte alltid under de mest kontrollerade situationer. Sen kostar de ju inte mycket mer än vanliga måttband

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...