lindgrenjoel Posted April 24, 2014 Posted April 24, 2014 Hej, jag heter Joel och jag jobbar som C och ibland B-foto och jag är på jakt efter ett måttband. Jag är ute efter den här sortens måttband measuring tape 10m cm/inch pointed beginning, 24,50 € (hemsidan verkar inte skicka till sverige). Är det någon som vet var man kan köpa denna sortens måttband? jag har kollat med både Dagsljus och LoB och ingen verkar ha några. Tacksam för alla tips! 0 Quote
Tolin Posted April 24, 2014 Posted April 24, 2014 Cavision Cinematographers 65-ft Tape Measure RF-TMIM20 B&H Photo 0 Quote
Fürni Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Vad är det exakt som kännetecknar "denna sortens" måttband? Är det något särskilt med just den länkade sorten som du är ute efter? 10+-meters måttband på rulle med vev säljs i vilken järnaffär som helst (ex Biltema, Clas Ohlson, Jula). 0 Quote
Tolin Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Vad är det exakt som kännetecknar "denna sortens" måttband? Är det något särskilt med just den länkade sorten som du är ute efter? 10+-meters måttband på rulle med vev säljs i vilken järnaffär som helst (ex Biltema, Clas Ohlson, Jula). Allt med måttindikator fungerar, även klassisk linjal (även om användningsområdena är tveksamma och de flesta objektiv mäter i feet och inches). Den enda fördelen med verktyg gjorda för just film är att du vet att de klarar jobben, då måttband on-set i de flesta fall används bra mycket mer frekvent och inte alltid under de mest kontrollerade situationer. Sen kostar de ju inte mycket mer än vanliga måttband 0 Quote
Recommended Posts