dragspel12 Postad 28 mars 2014 Postad 28 mars 2014 För några månader sedan hade jag en fråga på detta forum angående ljudfel i Adobe Premiere Elements. Försöker en gång till pga. att felet kvarstår hur jag än gör. Problemet blir när jag har redigerat en film och har lagt till ljud, ex musik eller annat ljud. Har ibland kopierat ett ljud från ett klipp och lagt på det på ett annat ställe (typ fågelsång). När allt är klart och jag är nöjd så renderar jag sedan filmen. Efter renderingen finns det ljud i bara en kanal. Håller på att bli tokig på detta. Har renderat i många olika format men felet kvarstår. Har även på "avancerade inställningar" ställt in ljudet på mono. Felet kvarstår. Vore otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Dragspelarn. 0 Citera
dragspel12 Postad 28 mars 2014 Författare Postad 28 mars 2014 Version 10. Har nyss rensat cashminnet men det hjälpte inte. Ljudet funkar om jag inte "lägger till något" eller ändrar. Det minsta jag ändrar i ljudet så blir det ljud i bara en kanal efter rendering. Katastrof, för jag har material som väntar på att redigeras. Dragspelarn 0 Citera
dragspel12 Postad 30 mars 2014 Författare Postad 30 mars 2014 Finns det ingen som kan tipsa? dragspelarn 0 Citera
Max_H Postad 30 mars 2014 Postad 30 mars 2014 Om du BARA exporterar ljud - nån skillnad? Om du använder MP3-filer, gör om dom till wav innan. 0 Citera
dragspel12 Postad 31 mars 2014 Författare Postad 31 mars 2014 Har nu prövat bägge dina förslag, exporterat bara ljudet och gjort om ljudet till wav. Felet kvarstår. . . tyvärr. De här är inte kul. Har även uppgraderat ljudkortet. Vet nu inte vad jag skall göra mer. dragspelarn. 0 Citera
dragspel12 Postad 2 april 2014 Författare Postad 2 april 2014 Kan själva programmet vara skadat eftersom felet blir kvar även vid ominstallation? Dum fråga kanske. Om inte, kan då felet finnas i Windows? Ser ut som om jag är tvungen att köpa ett nytt program men vet ju då inte om samma fel kvarstår. Vilket redigeringsprogram skall jag köpa? Har bara använt Adobes program i många år. Adobes Cs program är för dyra. dragspelarn 0 Citera
Max_H Postad 3 april 2014 Postad 3 april 2014 Har du möjlighet att testa senaste versionen 12? Du kan ladda ner en trial-version som fungerar i 30 dagar. (Viktigt: Se till att ta en kopia av projektfilen INNAN du öppnar projektet i 12:an) 0 Citera
ghijohansson Postad 3 april 2014 Postad 3 april 2014 Jag hoppas i morgon ladda ner Adobe Premiere Elements version 12. Vill det sig väl så kommer jag sedan att kunna hjälpa dig. Tills vidare skulle jag dock vilja föreslå att du postar en fråga på användarforumet för programmet. Felet bör ha drabbat andra tidigare så att någon känner till en lösning. 0 Citera
dragspel12 Postad 5 april 2014 Författare Postad 5 april 2014 Skall ladda ner version 12 så får vi se vad som händer. dragspelarn 0 Citera
dragspel12 Postad 6 april 2014 Författare Postad 6 april 2014 Nu tror jag att "felet" äntligen är fixat. Började med att avinstallera programmet med Revo Uninstaller. Körde sedan igenom datorn med Registry Reviver. Detta program hittade över tusen gamla register från bl.a Adobe Premiere Elements. Rensade allt och startade om datorn. Installerade sedan om Adobe, startade om datorn och startade sedan ett projekt som jag sedan mixtrade med både ljud och bild (som ett test). Delade sedan projektet i AVCHD-format. Allt funkade perfekt. Blev nästan tårögd. . . . Tilläggas kan att när jag försökte öppna projektet som det var ljudfel på så kom det upp en text att filen var skadad. Det gick inte att öppna den. Hoppas nu att programmet fortsätter att fungera och så vill jag tacka för alla tipsen jag fått av er. Framåt dragspelarn 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.