dicedalton Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Det är Smiley, det är Jason och det är Freddy Krueger och tillsammans har de blivit ett nytt slags monster - upptagen med att skulptera ett avhugget huvud. https://www.youtube.com/watch?v=yK49rf4s6IQ 1:45 min långt. Vad tycks? Är det stoff till en längre film? 0 Quote
GubbenGrus Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Faktum att det var filmat mitt på blanka dagen kändes orutinerat. Skräckfilmer kräver nästan mörker. Jag håller med Fesley, försök efterlikna den där smutsiga 16mm film utseendet. Jag kan rekommendera Red Giant looks, riktigt bra color correction plugin till AE. Jag använder en annan plugin som heter misfire där du kan lägga till grain repor etc. 0 Quote
dicedalton Posted March 3, 2014 Author Posted March 3, 2014 Tack så mycket Fesley och Gubbengrus för era kommentarer. Vi gjorde ju det här spontant så tänkte inte på det där med mörkret och färgerna - men jag håller ju med er. Ni gav mig att tänka på inför att göra en mer "riktig" film =) Och coolt klipp du gjort Gubbengrus =D 0 Quote
Sarista Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Jag håller inte med om det "måste" vara mörkt i en skräckfilm, jag tycker snarare att ni kan göra det ännu "mysigare" och vardagligare, för att öka kontrasten mot det som händer. Skräcken sitter i huvudet :) 0 Quote
GubbenGrus Posted March 3, 2014 Posted March 3, 2014 Tror den kan bli riktigt kool, du får full pott när det gäller rekvisita. 0 Quote
Recommended Posts