Grainwood Posted January 30, 2014 Posted January 30, 2014 Det uppskattas otroligt mycket om ni kan ta en titt på följande teaser, är till min första kortfilm som ska bli klar till sommaren. Konstruktiv kritik i god ton är förmodligen det bästa som finns här i världen, så ge mig gärna en släng av det om du har tid och ork :) https://vimeo.com/85473881 // Alexander "Grainwood" Granskog 0 Quote
Daniel Hållquist Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Hej, snyggt filmat, men vad handlar det om? Samurajer i modern tid? Något som jag reagerade negativt på. Ingen av karaktärerna verkar särskilt häftig eller särskilt farlig och det tror jag är viktigt när man gör en sån här typ av film, om det nu är en sån typ av film som du vill göra? /D 1 Quote
MaSaz9023 Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Jävla läcker intro logga! Jag får lite Queintin vibbar av det här :) 1 Quote
Grainwood Posted February 1, 2014 Author Posted February 1, 2014 Hej, snyggt filmat, men vad handlar det om? Samurajer i modern tid? Något som jag reagerade negativt på. Ingen av karaktärerna verkar särskilt häftig eller särskilt farlig och det tror jag är viktigt när man gör en sån här typ av film, om det nu är en sån typ av film som du vill göra? /D Hej, tack! Bra poäng! Det tänkte jag aldrig på, men du har ju rätt, det saknas någon form av "spets" i det hela... tanken var att göra något med känslan "lugnet före stormen". Typ av film är någon form av spaghetti-western inspirerad hjältehistoria. Behöver man avslöja handlingen i en teaser? Tänkte mig att trailern kan vara lämpligare att göra det i. Tänker mig att om man visat något mer häftigt/farligt från någon av karaktärerna, som du säger, så kanske men inte behöver avslöja så mycket handling för att väcka intresset. Ser fett ut! Vilken kamera? Vi gjorde också en samuraj-film i ett grustag en gång i tiden... hoppas eran håller högre nivå :P Liiite för skakiga klipp för min smak dock, speciellt det första på fötterna. Tackar! Det är 5d Mark II med canons 50/1.8, och ja det första klippet är för skakigt :) Vi lyckades inte få tid till en dag med omtagningar ("ba' göra allt rätt första gången dårå" tänkte jag... never making that mistake again ;)) Jävla läcker intro logga! Jag får lite Queintin vibbar av det här :) Tackar! Yes, Tarantino är en favorit, utan tvekan, och har varit en stor inspirationskälla. Förmodligen lite för stor ;) 0 Quote
Daniel Hållquist Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Hej igen! Nej, jag tycker absolut inte att man måste avslöja handlingen i en teaser men rent spontant kände jag så här, jag förstod vad det var för typ av film men jag kände inte ett sug efter att se den. Men det är en smaksak, antar jag, det är ju andra som skrivit i tråden som gillade det men jag undrar ändå inte om de mer gillade att det var snyggt utfört än de tankar som teasern väcker kring själva filmen? Om jag var du, och det är jag som sagt, så var inte rädd för att mata på, vad är filmens bästa scener, de roligaste och våldsammaste? Gör en teaser där du visar små klipp av det och då tror jag att du väcker större intresse, åtminstone hos såna som ser mer till historien än hantverket. Du gillar QT, säger du, varför inte låta dig inspireras av denna? Alltså inspireras men ändå göra din egen grej utav det. Men som sagt, man kan inte klaga på själva utförandet, kör på och lycka till! /D 0 Quote
Grainwood Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Tack för feedback, återigen, det är guld värt! Om tiden finns så ska jag definitivt göra en ny version. 0 Quote
bcaroll Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Jag tror på att fundera igenom ljudet och musiken. Roade mig med att spela upp CMYK trailer musiken till Kill Bill trailern. Ja bilderna är lite mer dramatiska i Kill Bill men utan ljudet och musiken blir känslan mer av olika scener staplade på varandra på samma sätt som jag kände när jag tittade på CMYK trailern. 0 Quote
rick_y Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Scenerna från 0.16-0.30 var sjukt snygga! Gradingen där likaså! Annars förstod jag inte så mycket alls av trailern som föregående inlägg menar på :) 0 Quote
Recommended Posts