Gå till innehåll

Recension Blackmagic Pocket Cinema


lobbamobba

Recommended Posts

Jo jag tycker också att det lutar åt kortfel men det blinkar bara en gång nu. Med dom två Trancsend korten som det faktiskt funkade med ett par gånger så blev det film precis som det ska. Länken till Sandisk kortet under här.

 

SanDisk Extreme Pro 64 GB SDHC UHS-I Minneskort - Elgiganten

 

Har testat både prores och raw.

 

Jag kommer själv från Västerås men har inte bott där sedan jag slutade högstadiet, jag är 60 nu så det var ett tag sedan. Däremot så har jag släkt i Västerås som jag besöker ibland så om detta inte löser sig så kanske vi kan träffas så bjuder jag på mat och fika. Brorsan och jag kanske åker upp inom en inte alltför lång framtid för att hälsa på vår pappa. Det skulle det vara guld om du ställer upp på det.

 

För att utesluta att det bara är ett fel på kortet så jag ska åka till elgiganten och byta det idag och testa. Sandisk ska ju vara mycket bra enligt alla men visst man vet ju aldrig så det är nog bäst att dubbelkolla. Har också fått tips på nätet att det finns förfalskade kort i omlopp men jag har svårt att tro att elgiganten skulle göra ett sånt misstag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag tycker också att det lutar åt kortfel men det blinkar bara en gång nu. Med dom två Trancsend korten som det faktiskt funkade med ett par gånger så blev det film precis som det ska. Länken till Sandisk kortet under här.

 

SanDisk Extreme Pro 64 GB SDHC UHS-I Minneskort - Elgiganten

 

Har testat både prores och raw.

 

Jag kommer själv från Västerås men har inte bott där sedan jag slutade högstadiet, jag är 60 nu så det var ett tag sedan. Däremot så har jag släkt i Västerås som jag besöker ibland så om detta inte löser sig så kanske vi kan träffas så bjuder jag på mat och fika. Brorsan och jag kanske åker upp inom en inte alltför lång framtid för att hälsa på vår pappa. Det skulle det vara guld om du ställer upp på det.

 

För att utesluta att det bara är ett fel på kortet så jag ska åka till elgiganten och byta det idag och testa. Sandisk ska ju vara mycket bra enligt alla men visst man vet ju aldrig så det är nog bäst att dubbelkolla. Har också fått tips på nätet att det finns förfalskade kort i omlopp men jag har svårt att tro att elgiganten skulle göra ett sånt misstag.

 

Jag hjälper gärna till om jag kan.

Testa med ett nytt kort och om det inte funkar kan det ju bara vara formateringen eller kameran det är fel på.

Kör du PC eller Mac?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack det vore jättesnällt.

 

Jag har tillgång till båda men kör mest mac i vardagen.

 

Är på väg till Elgiganten nu för att testa ett annat kort så får vi se om det mot förmodan ändå är fel på Sandisk kortet.

 

Om det visar sig att det är fel på kameran och företaget krånglar med frakten kanske jag borde starta en tråd för att informera vilket företag man inte ska handla med?

 

Jag tycker redan jag har tagit stor plats då tråden handlar om en normalt sett helt fantastisk produkt i förhållande till priset. Jag har sett filmerna folk laddar upp och det ser riktigt bra ut för en amatör som mig i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kommer att prova båda faktiskt. Väl inne på Elgiganten så provade en säljare och jag det nya kortet. Den här gången hoppade den igång precis som den gjorde med Trancsend korten när man tog ur batteriet och satte tillbaka det men sen var det tji.

 

Återkommer med ett sista svar efter formateringen sen får tråden gå tillbaka till ämnet. Åker vi till Västerås innan det här med returfrakten har löst sig så PMar jag.

 

Tack för svar och hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Tittade in igen innan sovdags och kollade din recession på youtube, kort sagt riktigt bra.

 

Tackar,

Du föresten hade du pratat med affären du köpte kameran av eller direkt med Blackmagic Design?

Tycker av det jag läser på blackmagicforumen är att det direkt till BMD som folk skickar när det strular. Borde bli i England för oss i Sverige. Dom brukar sedan rapportera nöjt om hur snabbt och smidigt det fungerat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte ännu men jag gör nog det om säljaren inte svarar. Konsument europa ECC-net säger att säljaren bekostar frakten och skickar ärendet till sina tyska kollegor så jag skulle återkomma om det blev nödvändigt så kan dom hjälpa till. Jag köpte via paypal så jag kan ju starta en dispute mot säljaren där också. Jag tror nog att jag beställer en ny kamera från Webhallen som har butik i Linköping som jag bor i närheten av. Sen skickar jag tillbaka den här och begär pengarna åter. I så fall så blir det ju frakt bara en väg. Det blir ju surt för det gör kameran ca 2000 dyrare än vad jag betalat nu men jag kommer att göra allt för att slippa lägga ens en spänn i tyskland igen om jag kan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte ännu men jag gör nog det om säljaren inte svarar. Konsument europa ECC-net säger att säljaren bekostar frakten och skickar ärendet till sina tyska kollegor så jag skulle återkomma om det blev nödvändigt så kan dom hjälpa till. Jag köpte via paypal så jag kan ju starta en dispute mot säljaren där också. Jag tror nog att jag beställer en ny kamera från Webhallen som har butik i Linköping som jag bor i närheten av. Sen skickar jag tillbaka den här och begär pengarna åter. I så fall så blir det ju frakt bara en väg. Det blir ju surt för det gör kameran ca 2000 dyrare än vad jag betalat nu men jag kommer att göra allt för att slippa lägga ens en spänn i tyskland igen om jag kan.

 

Ok, prova annars att maila Blackmagic i England o se om de vill fixa den. Har som sagt hört bra saker om deras support. På deras hemsida kan man också under support klicka sig fram och bli uppringd. Kan ju vara skönt att få prata med en människa istället för att maila.

Länk till kommentar
Share on other sites

Igår kväll får jag ett mejl från UPS att dom kommer efter kameran idag. Det gjorde dom, tur att man skulle vara hemma och hade grejor att packa med hemma.

 

Inget från säljaren dock inte ett ljud, vilket skumt företag har nog aldrig varit med om liknande.

 

Nåväl nu är den iväg det är bara att hålla tummarna att den kommer tillbaka också. När det här är över ska jag avslöja namnet så folk slipper samma strul som jag haft.

Länk till kommentar
Share on other sites

det där glaset verkar riktigt schysst faktiskt för att få till looken. bra färgkorr du gjort också!

 

kanske borde man själv söka efter lite "antika" EF glas trots allt.

 

Tycker jag definitivt du ska, det är ett billigt nöje.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Va fan! Snacka om otur.

Funkar den med ett tredjeparts batteri?

Fick det att ta laddning efter två dagar men med laddaren som kommer med så funkar det kasst det blir bara någon procent laddning per dygn verkar det som. Har dock en bra extern laddare som är snabb som jag kör med. Eventuellt att det behövs en uppdatering av kamerans programvara men jag kör så här så länge. Två nya batterier är på väg från scaninavian photo.

 

Nåt som är surt det är att det verkar som att man måste köpa till en extern skärm för att kunna se nåt utomhus. Nåt som är skoj det är att den funkar helt ok för web tv trots att bilden blir lite väl färglös då man inte kan färgkorrigera under gång. Dessvärre så har jag inga objektiv som lirar bra med kameran ännu så det blir lite oskarpt men det ser lovande ut ändå.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Fick det att ta laddning efter två dagar men med laddaren som kommer med så funkar det kasst det blir bara någon procent laddning per dygn verkar det som. Har dock en bra extern laddare som är snabb som jag kör med. Eventuellt att det behövs en uppdatering av kamerans programvara men jag kör så här så länge. Två nya batterier är på väg från scaninavian photo.

 

Nåt som är surt det är att det verkar som att man måste köpa till en extern skärm för att kunna se nåt utomhus. Nåt som är skoj det är att den funkar helt ok för web tv trots att bilden blir lite väl färglös då man inte kan färgkorrigera under gång. Dessvärre så har jag inga objektiv som lirar bra med kameran ännu så det blir lite oskarpt men det ser lovande ut ändå.

 

 

Hur blir det om du har den in i "Video" på inspelningen, blir det mer färg då?

 

Det där med skärm är lite si och så. Jag påstår inte att den är bra i solen för det är den inte, men jag klarar mig oftast. Var ute i strålande sol idag och håller helt enkelt för handen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...