Gå till innehåll

Kortfilmsmanus efterfrågas


Tolin

Recommended Posts

Hej,

 

Jag är på jakt efter ett manus, pilotfilm eller långfilmsformat (ca 40 resp. 90 sidor), alternativt webbserie-pilot (10-20 s.)

Kan endast ge symbolisk summa i ersättning men har arbetskraften och tekniken för att göra någon vettigt av manuset, och blir det inte producerat återgår självklart rättigheterna till dig som författare efter avtalad tid. Förhoppning med pilotfilm är att i bästa fall lyckas kickstarta en serieproduktion.

 

Genre rent allmänt ligger öppet men jag letar främst efter något intresseväckande och händelsefyllt. Svenska eller Engelska går båda lika bra men vi utgår från att manuset ska gå att producera i Norden.

Känner du att du sitter på något som passar beskrivningen så släng gärna iväg ett PM här på forumet eller kontakta mig via mail på tobias@indigonative.com

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Jag har just mailat dig, och bifogat kortversion av pjäs jag skrivit.

 

Statistiskt sett är det en god idé att förvandla teaterpjäser till långfilm. Och det kan ofta även göras billigt.

 

Jag uppskattar tanken! Dock söker vi ett färdigt filmmanus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag syftade på var att EXT. EMPIRE STATE BUILDING - DAY till exempel inte ligger inom ramarna för produktionen :bire

 

Tänkte mer om det skulle vara så att vi mot all förmodan bor i samma stad eller inom några mils radie. Känns lite matigare att träffas personligen över en kopp kaffe eller två. OBS! Ej singel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte mer om det skulle vara så att vi mot all förmodan bor i samma stad eller inom några mils radie. Känns lite matigare att träffas personligen över en kopp kaffe eller två. OBS! Ej singel.

Ja du tänkte så- Flyttar tillbaka till Göteborg nu mot våren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...