Gamepost Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Hej! Jag undrar vart man går till vägs om man vill nu copyrighta sin filmbolags namn, jag vet inte vad som gäller riktigt så extra information skulle vara perfekt! 0 Citera
Tolin Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Starta en firma, registrera firmanamn till bolagsverket. Företagsnamn - Bolagsverket 0 Citera
JDEK Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Det är som Tolin säger. Tror inte man kan skaffa copyright på företag/produkter man inte har underlag för att de faktiskt finns på riktigt, och inte bara är ett namn. Registrera en enskild firma kostar typ 900 kr i registreringsavgift och sedan är det klart. Handelsbolag är också "gratis" men jag avråder dig från att starta ett sådant. Det påverkar din personliga skatt, och kan göra dig personligt ersättningsskyldig om något skulle gå snett + massa mer pappersarbete än enskild firma. 0 Citera
GutteG Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Du kan också registrera ett varumärke. PRV har det mesta du behöver veta: Varumärke - PRV 0 Citera
GutteG Postad 30 september 2013 Postad 30 september 2013 Det går utmärkt att skaffa varumärke i preventivt syfte. Om det inte ska bli för dyrt bör man dock begränsa antalet klasser (områden) man vill att varumärket ska omfatta. Du behöver inte ha en firma för att registrera varumärke. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.