erreth Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 blir mycket sämre kvalite när jag lägger in min film på datan, betydligt mörkare, smala smala horisontälla ränder (syns bara när jag spelar i datorn så jag tror inte videohuvudena är smutsiga) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 vilket program använder du för att föra över filmen till datorn ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 [citat=erreth]blir mycket sämre kvalite när jag lägger in min film på datan, betydligt mörkare, smala smala horisontälla ränder (syns bara när jag spelar i datorn så jag tror inte videohuvudena är smutsiga)[/citat] Är det inte bara interlacing? När du exporterar filmen från datorn ser allt bra ut igen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Ränderna får du bort om du de-interlacar filmen. Eller så syns de inte när du för tillbaka till DV eller bränner och kolalr på TV. att det blir mörkare beror ju på att du har mörkare inställning på din datorskärm än din LCD display i kameran. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Om du kollar på datormonitorn så är det normalt att det blir sämre just för att datorn prioriterar uppspelning till TV, blir bättre kvalitet i datorn om du exporterar till MPEG2. Att det blir smalare bild i datorn beror på att TVn drar ut pikslarna så att bilden blir normal. DVPAL ska endast visas i TV. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWE Horse Design Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=EzekielMartyr]Ränderna får du bort om du de-interlacar filmen. Eller så syns de inte när du för tillbaka till DV eller bränner och kolalr på TV. att det blir mörkare beror ju på att du har mörkare inställning på din datorskärm än din LCD display i kameran.[/citat] Kan du spec. detta? Jag får oxså ränder på min film men jag ska lägga ut den på internet så jag vill inte lägga tillbaka den på dvd....har för mig att jag fått bort dessa tidigare genom att jag ändrade kvaliten ....men jag är osäker på vad jag gjorde?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts