Gå till innehåll

The Big Trip - Två vänners episka cykelresa över kontinenten (Trailer)


Danielgson

Recommended Posts

Detta är trailern för en 30-mins äventyrsdokumentär om två killar som blir vänner och cyklar över kontinenten, budgeten täckte bara en resa ner och post produktionen har jag kört på egen tid vid sidan om betalda filmjobb. Men äntligen är filmen klar! :) Vad tycker ni om trailern?

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur bröt han ryggen? Var det på Brokeback mountain? Två killar ute i vildmarken, jag blir sugen på mer.

 

Hehe! :) Vi har en fbsida uppe: https://www.facebook.com/Bigtripmovie där vi kommer lägga upp uppdateringar. Första steget blir väl att försöka få in den på relaterade filmfestivaler.

 

Tack för att du tog din tid och tittade!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser bra ut, spontant blir jag dock alltid "kritiskt granskande" kring äventyrsdocs med väldigt snygga bilder. Har ni haft ett team som åkt bil vid sidan om som t.ex. i Long Way Round? Inget fel i det alltså.

 

Kan dock bli "Bear Grylls effekten" om man hymlar med det (och framställer det som att "just two guys with bikes", om ni haft en team vid sidan om borde det synas i docen t.ex...)

 

Tack för bra feedback! :)

 

Eftersom jag inte var med under större delen av resan för att dokumentera, var det väldigt viktigt var och när jag åkte ner. Vi bestämde oss att den bästa lösningen skulle vara att jag följde med under tre veckor när Emil och Oscar cyklade genom Turkiska Kurdistan. Dessa bilder som du ser har jag mer använt som snygga visuals och som kan ligga under VOs osv.. Detta är en cinema varité dok. Jag har även använt mig av dagboksvideoklipp som killarna filmat innan de gått och lagt sig på kvällen. De filmade ju själva en hel del under resan så det var många timmar och terabyte av joxx jag fick plöja mig igenom.

 

Hur som helst är ju inte riktigt filmen en film om häftig action och att ta sig från A-B. Utan snarare hur dessa två människor möts och blir vänner, för att sedan klara sig igenom ett stort äventyr trots skador och mentala utmaningar. Vi hade turen med oss i Kurdistan och lyckades få uppleva riktigt unika möten. Dessa spelar sedan som exempel för hur det kan vara under en sådan här resa.

 

Tack igen för att du tittade! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...