Gå till innehåll

Signalstörning-effekten


Timpa

Recommended Posts

Hej, hur får man till en bildstörning i antingen premiere eller AE?

Med bildstörning menar jag som att hålla in "tracking" knappen på en VCR tills bilden blir alldeles dålig.

Effekten ska användas mellan klipp i en scen, noise ger inte riktigt resultat. Jag vill inte ha grynigt utan skrynkligt med alla dom där vita förvrängda linjer. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Timpa]Hej, hur får man till en bildstörning i antingen premiere eller AE?

Med bildstörning menar jag som att hålla in "tracking" knappen på en VCR tills bilden blir alldeles dålig.

Effekten ska användas mellan klipp i en scen, noise ger inte riktigt resultat. Jag vill inte ha grynigt utan skrynkligt med alla dom där vita förvrängda linjer. :)[/citat]

 

i vegas kan du göra det ganska lätt tror jag

Länk till kommentar
Share on other sites

I AfterEffects finns en liten funktion som används för lite. Displacment Map - gör att du kan förvränga bilden med ett lager av brus eller ränder som du animerar. Du kan ju även animera graden av påverkan för att få effekten att öka och minska i intensitet.

 

Om du tillverkar ett lager med animerande ränder och ett med lite skitigt brus och sedan leker med att displace:a i olika ordning så kan du nog hitta en ganska cool felsync effekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...