Timpa Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Hej, hur får man till en bildstörning i antingen premiere eller AE? Med bildstörning menar jag som att hålla in "tracking" knappen på en VCR tills bilden blir alldeles dålig. Effekten ska användas mellan klipp i en scen, noise ger inte riktigt resultat. Jag vill inte ha grynigt utan skrynkligt med alla dom där vita förvrängda linjer. :) 0 Quote
walfridson Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Spela in en riktig, blir nog bäst så :) 0 Quote
Timpa Posted February 24, 2005 Author Posted February 24, 2005 Hade lugnt gjort om jag kunde fånga bandspelaren på något sätt. 0 Quote
walfridson Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Kan i värsta fall film tv'n. Försök att få till effekten på en svartbild, lek sedan med blending i ditt redigeringsprogram för ditt stör-lager :) 0 Quote
ash Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 [citat=Timpa]Hej, hur får man till en bildstörning i antingen premiere eller AE? Med bildstörning menar jag som att hålla in "tracking" knappen på en VCR tills bilden blir alldeles dålig. Effekten ska användas mellan klipp i en scen, noise ger inte riktigt resultat. Jag vill inte ha grynigt utan skrynkligt med alla dom där vita förvrängda linjer. :)[/citat] i vegas kan du göra det ganska lätt tror jag 0 Quote
Timpa Posted February 26, 2005 Author Posted February 26, 2005 Hittade en plugin som verkar göra det också. Tinderbox 3. 0 Quote
swempa Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Vet du vart man kan tanka hem det? funkar det till pinnacle? 0 Quote
walfridson Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Digieffects har plugin som funkar okej, tror det bara finns till AE :( 0 Quote
Lasse_laser Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Kolla på http://www.pluginz.com där kan man hitta en hel del plugins. 0 Quote
eimermusic Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 I AfterEffects finns en liten funktion som används för lite. Displacment Map - gör att du kan förvränga bilden med ett lager av brus eller ränder som du animerar. Du kan ju även animera graden av påverkan för att få effekten att öka och minska i intensitet. Om du tillverkar ett lager med animerande ränder och ett med lite skitigt brus och sedan leker med att displace:a i olika ordning så kan du nog hitta en ganska cool felsync effekt. 0 Quote
Recommended Posts