Jump to content

Musikvideor med ett unikt koncept

Lump

Recommended Posts

Kul koncept. Alltid spännande att se annorlunda grejer. Har sett något liknande, men inte lika utförligt gjort.

Så det ger jag er cred för.

Sen måste jag vara krass och säga att videon (helheten) mest blev rörig och förvirrande. Man kan i princip

bara kolla på en i taget vilket gör att man inte hinner följa varken någon storyline eller musiken. Konceptet är

kul, men eftersom jag till slut tappar fokus på inte bara musiken utan också videon och enbart betraktar

konceptet och tekniken blir musikvideons huvudsakliga syfte (att skapa visuellt material till musik) lite kastat

åt sidan enligt mig.

Det är dock bara min åsikt. Finns säkert dem som gillar detta skarpt.

Edit: Efter en dags betänktetid vill jag ännu en gång poängtera att konceptet var coolt. Nya koncept som genomförs

bra är ovanligt. Tyvärr är jag fortfarande lite skeptiskt inställd till idén med multitaskingvideos. Kanske för att jag

försöker lägga så mycket tid på att utvärdera innehållet att allt annat omkring blir störningsmoment. Även fast jag

är under 34 (liten hint till kommentaren nedan ;) )

//Q

Quantum - Tack för din åsikt, och jag hör vad du säger. Multitasking är inte för alla och inte heller split screen. Uppskattar att du reflekterat över mitt projekt och berättar vad du tyckte!

Kul att du lyfter konceptets ovanlighet, det var en väldigt stor bit av kakan att försöka på något nytt.

PabloFernandez - Tusen tack för dina fina ord! Det värmer!

JasonCiffe - Kul att du gillade idén iaf! Att du tappar fokus från musiken är ju lite synd, men jag tar det som en komplimang till mitt mycket hänförande filmskapande då ;)

Ni andra som tittar, kommentera gärna!

Det är spännande att få höra era åsikter.

Mvh

Ludvig

Riktigt coolt koncept och bra utfört som vanligt Ludvig!

Min feedback skulle vara att det känns lite som att det inte händer så mycket under videornas längd. Gradingen är lite väl platt med. Med tanke på hur mycket tid och kraft ni måste ha lagt på att göra TVÅ videos funderar jag lite på om en video hade lett till högre production value och en ännu starkare film. Samtidigt är det häftigt att ni valde att göra något nyskapande! :)

Guest FredrikJonasson

Jag såg det som EN film och inte två måste jag säga. Häftigt koncept, väldigt roligt att se - och höra! Musiken tycker jag inte försvann mer än vad den brukar göra när jag tittar på musikvideor :) Jag blev lite förvirrad i chase-scenen och man skulle kunna ha lite mer tid för bara en bild. Väldigt snygg början!

Andreas - Tack för dina funderingar, bra feedback! Förstår dock inte riktigt hur du kan tycka att det inte händer så mycket... jag tycker att det är ganska späckat! Men men.

Jag tror också att om vi hade gjort en video så hade den haft mer muskler än dessa två. Men det hade inte innefattat, precis som du säger, den nyskapande nyansen.

FredrikJonasson - Tack! Gött att höra! Kul att du gillar konceptet och tyckte det var kul att se. Jag kan hålla med dig om att det ibland klipper lite väl hastigt och att man skulle vilja ligga längre på vissa bilder. Men klippningen var en ständig balansgång mellan att få det att fungera individuellt och vara en intressant klippning PLUS att fungera i 2in1-läget och vara intressant! Ja, du förstår säkert att det ibland fick kompromissas lite.

Fortsätt gärna tycka och tänka, jag är väldigt nyfiken på era åsikter! :)

Mvh

Ludvig