YMSE Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Hej. Har en hund som skäller i en sen, Först filmat bredvid hunden och sedan 300 meter bort i skogen. Vill få till hundskallet så att det verkligen låter som 300 meter bort i en skog och inte bara sänka volymen. Någon som vet? Har testat Lowpass m fl. men tycker inte att det låter riktigt bra. Premiere Pro. 0 Quote
MugshotPaparazzi Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Är hundskallet inspelat nära hunden? Alltså ljudspåret? Jag skulle trixa med pitchen (ytterst lite) och kanske en liten ekoeffekt och något lägre volym. Svårt att säga utan att höra ljudet i sig. Experimentera! 0 Quote
Gustaf Liljegren Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Lägg in ljudklippet i någon slags soundcomposer eller soundeditor och höj klippets reverb, sen kan du kanske som tidigare nämnt höja pitchen litegran, och sen sänk volymen lite. Men själva ekoeffekten får du genom att höja klippets reverb, dock får du nog justera lite så att det inte låter som att det är i ett stort rum utanute i skogen Rekomenderar tex Fl Studios "Fruity reverb 1/2" 0 Quote
YMSE Posted June 29, 2013 Author Posted June 29, 2013 Tack för svaren. Ja, skallet är inspelat bredvid hunden. Men det blir ju lite torftigt att bara sänka volymen ska testa era tips! Finns det inget reglage för reverb i premiere? 0 Quote
Guest FredrikJonasson Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Jag har inte sysslat med ljudeffekter, men som kompositör jobbar man mycket equalizers för att få något att låta längre bort. Lägre frekvenser färdas längre. Jag skulle tippa på att du ska klippa en del frekvenser i mellanregistret och i det höga registret! 0 Quote
Christian van Caine Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Du får den effekten genom att köra skallet genom ett impuls-reverb med lämplig impuls, och inte ha något som helst direktljud. Tänk på att det måste vara en utomhus-impuls. 0 Quote
Recommended Posts