Gå till innehåll

Sakral Festival - första timmen med min canon 600d


JonasÖhrn

Recommended Posts

Detta spelade jag in och klippte förra helgen. Jag hade någon timme innan precis införskaffat mig en Canon 600d. Testade olika inställningar för att lära känna kameran lite. Som ni ser är det ojämn bild, ljus, vitbalans m.m. pga min okunskap och vilja att testa runt massa. Men kom gärna med tips och tankar om allt möjligt.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Bortsett från att det ibland känns som att du inte har full koll på fokuseringen, så tycker jag att det ser riktigt bra ut! Färgkorrigering kanske också skulle vara något att kolla mer på? Jag är dock långt ifrån proffs, men det är mina tankar i alla fall!

Länk till kommentar
Share on other sites

Bortsett från att det ibland känns som att du inte har full koll på fokuseringen, så tycker jag att det ser riktigt bra ut! Färgkorrigering kanske också skulle vara något att kolla mer på? Jag är dock långt ifrån proffs, men det är mina tankar i alla fall!

 

Tack för svar och dina tankar! Gjorde bara en väldigt lätt färgkorrigering, men kunde absolut gjort mer. Har du nått bra tips på vad man ska tänka / hur man ska tänka när man färgkorrigerar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svar och dina tankar! Gjorde bara en väldigt lätt färgkorrigering, men kunde absolut gjort mer. Har du nått bra tips på vad man ska tänka / hur man ska tänka när man färgkorrigerar?

 

I delar av din film är skuggorna väldigt mörka, lite för mycket kanske? Generellt sett så brukar jag bara tänka att få alla klipp att se "likadana" ut. I din film känns det som om du skiftar mellan "varmt" och "kallt". Det finns dock säkert någon mer erfaren som kan ge dig ett bättre svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

I delar av din film är skuggorna väldigt mörka, lite för mycket kanske? Generellt sett så brukar jag bara tänka att få alla klipp att se "likadana" ut. I din film känns det som om du skiftar mellan "varmt" och "kallt". Det finns dock säkert någon mer erfaren som kan ge dig ett bättre svar!

 

 

 

Du har du exakt samma uppfattning som mig, om vad jag behöver jobba på. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...