Gå till innehåll

Little Sister - Live Action BioShock-kortfilm regisserad av Climent & Hedetoft


Andreas C

Recommended Posts

Här är vår nya kortfilm, inspirerad av det populära TV-spelet BioShock.

 

[video=youtube;3uyQEm3-Tu8]

 

Inspelad för minimal budget under en dag i Ystad. Sedan har klippning, ljuddesign, musik, grading, effekter och så vidare tagit ett par månader. Filmen är inspirerad av spelet, men allt ni ser är skapat av oss från grunden upp.

 

Manus & Regi: Andreas Climent & André Hedetoft

Director of Photography: Chris Maris

I rollerna: Elin Söderblom & Håkan Carlsson

FAD: Dawid Ullgren

Kompositör: Tom Shike

First Assistant Camera: Johan Hedelius

Makeup & Kostym: Sandra Haraldsen

On set sound: Tahu Parkinson

Lead VFX Artist: Ricard Climent

VFX Supervisor: Martin Chab

Location Manager: Daniel Schultz

Color Grading Consultant: Ted Karlsson

 

Jag och André står också för klippning, grading, ljuddesign och lite effekter.

 

Vad tycker ni? Speciellt nyfiken på att höra vad ni som känner till spelet tycker! =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Me gusta!

Klippet vid 0:28 är guld!

Det enda jag hade velat se är lite mer ögonljus i övriga klipp. Speciellt när du har såpass mycket mörker så vill man ha det där 'blinget' för att känna av karaktärerna.

Allt som allt är det dock grymt! Som BioShock-fan må det hända att jag är lite partisk, men vafan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack killar, kul att ni gillade den!

 

Me gusta!

Klippet vid 0:28 är guld!

Det enda jag hade velat se är lite mer ögonljus i övriga klipp. Speciellt när du har såpass mycket mörker så vill man ha det där 'blinget' för att känna av karaktärerna.

Allt som allt är det dock grymt! Som BioShock-fan må det hända att jag är lite partisk, men vafan.

 

Bra feedback. Kan hålla med om att det hade varit snyggt med lite mer eyelight, men med tanke på hur stressig inspelningen var för vår director of photography Chris Maris så är jag supernöjd med resultatet. Vi hade typ 6 timmar på oss att art direct-a, ljussätta och filma alla scener på inspelningsplatsen, vilket inkluderar flera flytt av ljusrigg och att bestämma hur varje shot skulle se ut ljusmässigt. Det var väldigt svårt att ljussätta i korridoren med eftersom väggarna var helt vita och det fanns nästan inget ställe vi kunde gömma lampor på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack killar, kul att ni gillade den!

 

 

 

Bra feedback. Kan hålla med om att det hade varit snyggt med lite mer eyelight, men med tanke på hur stressig inspelningen var för vår director of photography Chris Maris så är jag supernöjd med resultatet. Vi hade typ 6 timmar på oss att art direct-a, ljussätta och filma alla scener på inspelningsplatsen, vilket inkluderar flera flytt av ljusrigg och att bestämma hur varje shot skulle se ut ljusmässigt. Det var väldigt svårt att ljussätta i korridoren med eftersom väggarna var helt vita och det fanns nästan inget ställe vi kunde gömma lampor på.

 

Ögon reflekterar extremt mycket ljus så allt du behöver egentligen är en enkel liten ficklampa att lysa mot skådespelarna för att få till det där blinget.

Ljussättningen och fotot i övrigt tyckte jag var riktigt schysst :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant. Lyckas man få ihop ett samarbete med en studio så har man ju betydligt större chanser att göra en riktigt bra film. Exempelvis så lyckades de riktigt bra med Killzone Intercept som gjordes i samarbete med studion som gör spelet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...