Jymdis Posted March 7, 2003 Share Posted March 7, 2003 Hejsan! När jag för in från kamera till datorn via firewire så blir kvalitén inte 100%. Det blir som typ pixlar eller noise av nån sort... Det blir inte så när jag spelar upp direkt från kameran till tvn... Kolla nere i vänstra hörnet av bifogad bild... (spisen osv) Det ser ut som hack på bilden mest men när på film "rör" det sig omotiverat.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wedge Posted March 7, 2003 Share Posted March 7, 2003 Jag kan inte se bilden. Någon annan som lyckats? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jymdis Posted March 8, 2003 Author Share Posted March 8, 2003 du måste högerklicka spara som å visa i typ Imaging eller nåt sånt.. vetifan varför.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik sandén Posted March 10, 2003 Share Posted March 10, 2003 Den där bilden är knäpp... går ju inte öppna med något. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wedge Posted March 10, 2003 Share Posted March 10, 2003 Jodå, den gick att spara och sedan titta på, i alla fall med PaintShopPro. Tyvär har jag inte den blekaste aning om varför delar av en bild skulle "pixla" sig. Vilket filformat använder du? Dator, program, operativsystem, kamera, FW-kort mm ...? Allt som kan vara en ledtråd... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger_74 Posted March 16, 2003 Share Posted March 16, 2003 Dels så visar inte Mediaspelaren DV med full upplösning som standard, dels så kan den vilja göra deinterlace utan att man själv vill det. Prova att spela upp filen i t.ex. BSPlayer istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtimes Posted May 6, 2003 Share Posted May 6, 2003 Testa att köra Windows Update och uppdatera till nya Media Player 9 (eller vad det nu är för nummer) så kanske det är lättare att titta på bilden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
editART Posted May 11, 2003 Share Posted May 11, 2003 Du kan ställa om mediaplayer att visa DV i full upplösning. Som standard visar den 1/2 upplösningen för att filmen ska flyta på lite äldre maskiner. Precis samma med Quicktimes DV uppspelning på MAC. Skickar med en liten bild som visar mediaplayer9 och inställningarna. ha de 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted November 30, 2003 Share Posted November 30, 2003 Som sagt, det blir aldrig lika bra bild i datorn jämfört me tv:en. Glöm dataskärmen och kolla på en tv. Videoredigeringsprogram o alla mediaspelare är inte gjorda för Tv kvalite. Inte äns proffsen får bra kvalite i en dator. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts