jlandqvist Postad 24 maj 2013 Postad 24 maj 2013 Tjenare! Jag går tredje året på Munkebäcksgymnasiet i Göteborg och har jobbat med en film under vinter halvåret 2013 som mitt projektarbete. Har precis lagt ut den på Youtube och det hade vart skoj att få lite feedback på saker som kunde ha ändrats för att ha gjort den bättre :D https://www.youtube.com/watch?v=Ru66MOnLmR4 0 Citera
Tolin Postad 24 maj 2013 Postad 24 maj 2013 Snyggt jobbat! Musiken var vältajmad och klippningen höll schysst tempo. Det enda värt att fundera över är om det verkligen behövdes en hel minut för att visa hur huvudpersonen vaknar och går igenom sin morgonrutin. Det kändes inte direkt relevant för storyn och hade ganska hög tristessfaktor. Efter första minuten kickade det igång på riktigt och allt som allt var det en underhållande kortfilm :bire 0 Citera
33gustav Postad 24 maj 2013 Postad 24 maj 2013 Väldigt bra kortfilm! Början var riktigt snyggt klippt, men precis som Tobias sa så var den inte direket relevant för handlingen. Annars så var det en fin fin kortfilm med många snygga scener och en bra story. :) 0 Citera
jlandqvist Postad 24 maj 2013 Författare Postad 24 maj 2013 Tack ska ni ha! kul att höra saker som jag inte har tänkt på innan men som kan ta med mig till nästa filmprojekt :) 0 Citera
Bigmackorgen Postad 25 maj 2013 Postad 25 maj 2013 Positivt: Den är bra klippt och har ett strålande ljud. Rytmen i filmen klaffar på ett väldigt bra sätt. Negativt: Precis som många andra filmer som följer den nuvarande trenden så ser man DIREKT att det är filmat med en DSLR-systemkamera. Det ser plastigt och digitalt ut. Men jag gillar konceptet som filmidé och med små medel plus en skog kan man åstadkomma en hel del - Det har vi ju sett förut. 0 Citera
jlandqvist Postad 25 maj 2013 Författare Postad 25 maj 2013 Tack ska du ha. Jag håller helt med om DSLR-looken jag börjar tröttna på den! Men man får ta de man har :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.