PabloFernandez Postad 15 maj 2013 Postad 15 maj 2013 Hej alla. Jag har fått ett projekt från en kund där han vill att jag ska klippa i lite. Det ligger en del MOV filer i mapparna men jag lyckas inte spela upp dom med nått program. AE och Premiere säger (Error Message: Codec mising or unavailable) Kunden har ingen aning vad det är filmat på för kamera eller format? Har ni några tips på hur man får fram informationen på annat sätt? nått program som säger till vad det är för codec jag saknar? Tack 0 Citera
filmkotten Postad 15 maj 2013 Postad 15 maj 2013 Knepigt men kolla om det funkar med det här MediaInfo 0 Citera
PabloFernandez Postad 15 maj 2013 Författare Postad 15 maj 2013 Det här är vad den säger. Och när jag klickar på go to web site for codec så hamnar jag hos apple quicktime http://www.pablofernandez.se/Codec.jpg Har uppdaterat till senaste Quicktime men det hjälper inte. 0 Citera
jbergman Postad 15 maj 2013 Postad 15 maj 2013 Apple Intermediate Codec - Wikipedia, the free encyclopedia /Jakob 0 Citera
Kimster Postad 15 maj 2013 Postad 15 maj 2013 Mac-format som inte fungerar på PC...möjligen. Testa köra filerna på en Mac för att reda ut den frågan. 0 Citera
Tolin Postad 15 maj 2013 Postad 15 maj 2013 Som Jakob säger så är det Apple Intermediate Codec (AIC) och stöds enbart av OS X. Jag tycker synd om folk som tvingas handskas med formatet. Bara att be om filerna i ProRes 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.