quentin Postad 5 januari 2013 Postad 5 januari 2013 Hej! När min Canon 600D står på video-läge och jag håller inne avtryckaren "halvt", så att autofokus aktiveras, ser bilden mycket fin och ljus ut. Sen, när jag väl har fokus på motivet och släpper avtryckaren blir bilden mycket mörkare och något grynigare. Det jag vill göra är att spela in i den ljusare "inställningen" som är på när jag autofokuserar. Samma sak hände igår när jag skulle spela in när det var mörkt: Avtryckaren halvt nere när den höll på att fokusera automatiskt: Riktigt ljust och bra bild. När jag släppte avtryckaren och skulle börja filma: mycket mörkare. Vad är det för inställning som aktiveras endast under autofokusering? (skulle vilja ha den när jag väl spelar in). (objektiv: Canon 50mm f/1.8 II) Mvh 0 Citera
Anders Myrdahl Postad 5 januari 2013 Postad 5 januari 2013 Kameran ljusar upp det extremt när den ska ta focus. Det du ser när du håller in knappen halvt nere är egentligen inställningar med väldigt hög iso. Jag är inte säker men något sånt är det. 0 Citera
quentin Postad 5 januari 2013 Författare Postad 5 januari 2013 Nja, jag ställde in manuellt på högsta ISO för att testa, men det såg fortfarande inte alls ut som det gjorde med knappen halvt nere. 0 Citera
Joe Hill Postad 5 januari 2013 Postad 5 januari 2013 Jag har också funderat över detta och jag kör med en 60d. Man hade önskat att man direkt kunde överföra dessa inställningar till det manuella alternativet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.