Oller Visuals Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Jag gör Synopsis och sen går jag direkt på Storyboard. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dillinger Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Manus i sig är egentligen mindre viktigt än det visuella. Även om det är ovanligt script-drivet - så är det det förhållandet emellan det visuella och låten som är det absolut viktigast. Miljöbeskrivningar och "pace" (beskrivning när det gäller fart och klippande) är det absolut viktigaste för att någon ska förstå hur det egentligen kommer att se ut. Ska jag vara helt ärlig så spelar inte resten så jävla mycket roll när det gäller folk som läser på innan något har börjat gå i produktion. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MugshotPaparazzi Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Fortsätter på startat ämne med liknande fråga. Jag vill göra en musikvideo med story, typ. Alltså inte perfomance eller surrealistisk fram-o-tillbaka klippning. Nästan som en kortfilm ni vet. Hur går jag tillväga för att skriva det? Lyrics i manuset säger nån.. Om händelserna i filmen är starkt ihopkopplat med taktslag och höjningar ska man skriva ut minuterna i manuset då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daac Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Jag hade testat att använda Audio/Visual-templaten i Celtx, den delar upp ljud och bild parallellt i två staplar bredvid varandra. Då kan man fippla in tidsmarkörer respektive audio (låt-text, eller delar av den som kan räcka för att sätta scenen). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts