Guest Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 En reklamfilm vi gjort åt Situation STHLM; Producerad av Friberg/Åhl Film Regi/Foto/Klipp: Jakob Åhl God Jul! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Vad var syftet med reklamfilmen? Kan ni motivera? Av det jag har förstått från Situation Sthlm's arbete så är deras syfte att belysa Stockholms hemlösas situation? Det känner jag inte direkt att ni har fått fram riktigt (om det nu var syftet). Ni har ju fått med människor från många olika "situationer" men inte direkt några hemlösa. Är inte det poängen? Som sagt så vet jag ju inte om det är poängen med denna reklamfilm. Men av de arbetet jag vet Situation Sthlm jobbar med så är det sådana saker mestadels. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Jag förstår förvirringen om man inte känner till organisationens syfte, poängen är att belysa hur "vanliga" människor ser på Stockholm som stad respektive sin egna situation, i kontrast till de människor Situation Stockholm jobbar med. Då majoriteten av Stockholmare vet vad de gör är det väldigt lätt för många att ta till sig budskapet. I grundidén fanns ett kort klipp med en tidningsförsäljare med, men denna ansåg de göra budskapet överdrivet tydligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dillinger Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Måste säga att detta var sjukt bra. Fan vad bra. Förstår precis. Helt bort med "hemlösa som tvingar en att köpa"-stämpeln. Helt kanonbra gjort. Förstår direkt att det är att det är den mest vanliga faktorn när man tänker på Situation Stockholm... Fast det egentligen inte borde vara det. Ibland måste man ha kontext och för detta var det jättebra. Kanonjobb. Det faktum att jag var tvungen att googla Situation Sthlm för att få reda på vad det var visar på att ni inte lyckas förmedla budskapet. Om du redan har en (relativt negativ) uppfattning om vad det är, så får det dig att tänka om dock. Bor man I Stockholm är man målgruppen och har därför det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Tack för feedbacken! Borde kanske specificerat att det riktar sig främst åt stockholmare, såklart! Roligt att du gillade den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dillinger Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Ja, annars förstår ju inte folk vinkeln och därför bara försöker snacka skit om någon som försöker göra något bra. Detta ställe kan vara ganska otrevligt på det sättet. Mycket egon. Fortsätt, vill GÄRNA se mer reklam som faktiskt ligger steget före på riktigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts