Gå till innehåll

Angående utvecklingsstöd


bylletski

Recommended Posts

meningen är väl att du ska kunna ta ut lön för ditt arbete?

 

Jag håller med Sarista. Vitsen med stödet är väl att du ska ha råd att jobba på heltid med att skriva manuset?

Om du sitter och funderar på vad du ska göra med pengarna är det inte utan att jag undrar varför du sökte dem och hur du lyckades motivera det tillräckligt bra för att få några pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst lovemovies

Mitt råd är att tänka igenom ordentligt hur du egentligen vill lägga upp ditt arbete. Vill du skriva på heltid bör du se utvecklingsstödet som lön. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har jobbar såhär varje dag. Ett hårt schema men tycker det är ett bra schema att följa. :)

 

Måndag – Fredag

06.00 – 08.00 – Frukost/Rast

08.00 – 09.00 – Jobba

09.00 – 09.30 – Rast

09.30 – 12.00 – Jobba

12.00 – 13.00 – Mat/Rast

13.00 – 16.00 – Jobba

16.00 – 16.30 – Rast

16.30 – 18.00 – Jobba

18.00 – 19.00 - Mat

 

Måndag och Onsdag

19.00 – 20.00 – Träning

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror du fortfarande fokuserar på fel saker. Inspiration kan man inte tvinga fram. Alla är vi olika, men ofta anses väl författare ha svårt att jobba inom vanliga 9-5-ramar. Jag blev halvt tvingad till det en gång och det var det värsta för min inspiration. Bra för andra saker, men i slutändan sämre än om jag hade jag gjort som vanligt: Skrivit när jag känner att "nu jävlar kommer jag skriva i 10 timmar utan rast".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror du fortfarande fokuserar på fel saker. Inspiration kan man inte tvinga fram. Alla är vi olika, men ofta anses väl författare ha svårt att jobba inom vanliga 9-5-ramar. Jag blev halvt tvingad till det en gång och det var det värsta för min inspiration. Bra för andra saker, men i slutändan sämre än om jag hade jag gjort som vanligt: Skrivit när jag känner att "nu jävlar kommer jag skriva i 10 timmar utan rast".

 

Hehe.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...