Gå till innehåll

Filma på nattklubb!


Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag är auteur för ett kortfilms-projekt som heter "Bless me, Father" och därför är jag i behov av en nattklubb att filma de två huvudkaraktärerna i.

 

Har någon någon erfarenhet av att filma i en sådan miljö?

Och i så fall var spelade ni in?

Hur mycket ersatte ni klubbägarna för lånet?

 

Filmen ska spelas in i Stockholm, och själv kommer jag från Umeå, så jag har inte jättebra koll på bra uteställen, så alla tips godtas varmt!

 

 

 

Ha en fortsatt trevlig dag!

 

/ Johan Lundström

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det bara någon enstaka scen som ska utspela sig på klubben eller tar allt plats där?

 

Många krogar/klubbar serverar lunch dagtid i andra utrymmen än själva bar- och dansgolven. Ni behöver då inte störa vare sig personal eller gäster.

Med dunkelt ljus, lite folk som rör sig med leenden på läpparna och drinkar i händerna, en bartender etc ger ganska bra stämning.

Ett ställe som har detta skulle kunna vara tranan.se men det lär finnas många andra ställen också.

 

Men det beror en del på hur manuset ser ut.

 

Ersättningen kan jag inte uttala mig om då jag inte varit inblandad i den delen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har varit platschef på en webserie för tv3 där vi filmade på ett gäng olika nattklubbar i sthlm. Ta kontakt med stureplansgruppen så kanske dom kan hjälpa till. Vi betalade inte för någon av platserna vad jag minns, men däremot nämnde vi dem i "tack till" på seriens hemsida, iofs. kanske trean har större bredd än en privatperson med den typen av marknadsföring. Vi filmade dagtid inne på klubbar, vardagskvällar utanför. Massor av statister och bra belysning säljer platsen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...