Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja har precis fått ett stipendium att göra en film. och jag kom på att jag bara har en skruttig kit lense. så har någon tips på ett bra objektiv till min 600d :)

Postad

Ett normalobjektiv på 50mm kan vara bra.

Canons 50mm 1.8 är billigt. Lite plastigt men bra bild. Investera sedan i en adapter; ex. M42 och köp någon bra vidare... Ex. 28mm Sigma eller auto chinon med m42.

Om ni kompletterar med en 70mm eller 80mmish så har ni det ganska fint :)

Gamla objektiv har skönare skärperingar och eftersom man ändå inte använder automatiken så blir det bra mycket billigare. Annars så kan ni lägga pengarna på en hygglig zoomare 18-155 med fast bländartal...

Postad

Canons 50mm 1.8 är billigt. Lite plastigt men bra bild. Investera sedan i en adapter; ex. M42 och köp någon bra vidare... Ex. 28mm Sigma eller auto chinon med m42.

Gamla objektiv har skönare skärperingar och eftersom man ändå inte använder automatiken så blir det bra mycket billigare. Annars så kan ni lägga pengarna på en hygglig zoomare 18-155 med fast bländartal...

tack! :D

Postad

Men om jag bara skulle köpa ett vilket skulle du rekomendera? :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...