Tomas film Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Hej! Alla Hösten har kommit och vi går in för att berabeta våra filmer. Vet att jag frågat något liknande tidigare men jag tycker det är lite omständigt att importera MXF-filerna till projetet i CS5.5 Gällande själva filupplägget säkerhetskopiering osv. så tycker jag det känns säkrast och mest överskådligt att skapa mappar med namn för respektive projekt i windows som jag sedan drar in alla tillhörande filer i. Stöket kommer när jag skall dra in respektive MXF-fil till projektet. Alternativt får jag klicka mig ned till varje sådan fil och dra in den för att sedan börja om i filträdet eftersom windows hoppar tillbaka. I detta fall är det även svårt att hålla rätt på filerna då dessa har namnen ex. AA00345 bland kanske 150 sådana från en enda filmdag. Alternativet är att dra in filikoner från Canon XF utilitys(översiktsprogrammet) men då kommer hela mappen från respektive klipp/fil med och CS5.5 vill inte ha med metadatafilerna varefter bara mappen för respektive klipp syns i projektfönstret. Jag är kanske helt korkad men har jag missat något enklare eller bättre sätt ? Bästa hälsningar Tomas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 I Premiere Pro: Window > Mediabrowser. //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas film Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Stort tack Max för ultrasnabbt svar. Kanske lite pinsamt dålig kunnskap om programmet men jag hade kört fast i dessa rutiner. Detta bör ju underlätta en hel del. Bästa hälsningar Tomas 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts