Gå till innehåll

Ett Hundra Kronor - En kortfilm om vänlighet.


Starboyfilms

Recommended Posts

Tjenare!

 

Jag tänkte dela med mig av min senaste film som heter "Ett Hundra Kronor". Vad tycker ni om den?

Ett Hundra Kronor - YouTube

Jag gillade den. Det var inte någon tung handling, vilket passar riktigt bra för en kortfilm på den längden och det var bra kvalitet på både bild, ljud och klippning(introt med musiken i börjar gillades).

 

Men det känns som man skulle varit lite mer kritik till personernas agerande.

Några scener, som till exempel i början när "Snobben"(man kan ju inte beskriva honom som en snobb dock, enligt mig) går förbi luffaren. Helt plötsligt står det en person framför en luffare och man vet inte vem han är eller kom ifrån. Sen scenen i tunnelbanan, helt plötsligt dyker luffaren upp där och börjar skriva i hans pärm och snobben reagerar inte så aggressivt som egentligen var meningen. Hur reagerar man om man ser någon räcka över en sin plånbok? Man tror väl direkt att personen lyckats komma ner i ens ficka och ta den, vilket jag inte tyckte snobben reagera på. Motiveringen till varför han sedan ska leta redan på luffaren skulle ju framgå bättre om han hade skrikit elaka saker till honom tidigare, han kände alltså inte ångest för att han inte gav så mycket pengar tilhonom, utan för att han var respektlös mot honom. Vilket skulle väldigt fint visa att luffaren är lika mycket människa han med känslor.

 

Vad kan du berätta om produktionen, för det var ju som sagt bra kvalitet och intressanta platser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...