PabloFernandez Postad 8 augusti 2012 Postad 8 augusti 2012 EDIT: Webshoppen är igång Idag gick webshoppen igång. Dom flesta produkterna har kommit andra kommer inom kort. Försökt hålla alla priser långt under marknaden och för det mesta har det gått bra. Hoppas ni hittar det ni söker. Fler produkter kommer att komma upp så fort alla avtal är påskrivna med våra leverantörer. dpStuff Nu har vi lagt en beställning på nya Steadicam... Både bättre och mycket billigare... Kika på länken: http://dpstuff.com/webshop/index.php?route=product/product&path=79&product_id=128 http://dpstuff.com/webshop/image/cache/data/Banners/Banner_Steadicam-980x280.jpg 0 Citera
Tolin Postad 8 augusti 2012 Postad 8 augusti 2012 Ser jättetrevligt ut! :bire På min önskelista finns Grey-cards, softboxar, flaggor, filmklappa (går ju nästan inte att få tag för vettig prislapp här), scrims, gels, rökgubbar, enkla lens-adapters för canon och panasonic dslr till diverse andra (pentax, m42, yashica) och någon simpel variant av director's viewfinder som inte kostar skjortan. Kanske sånt som droppar in när sidan tagit fart? :) Älskar den stilrena designen, och titeln "DpStuff" -- Det känns liksom naturligt att det är dit man vänder sig först för sina DP-needs, och lite allt annat :) [EDIT] Utbudet av Follow-focus är helt underbart. Kaffebrus släng er i väggen :D 0 Citera
PabloFernandez Postad 8 augusti 2012 Författare Postad 8 augusti 2012 Tack Tolin. Jag håller på med en önskelista som jag fått från många håll. Den innehåller bland annat ljud utrustning och steadycam. Jag lägger in dina önskningar där också så ska jag försöka få in det så småningom. Tack för dom fina orden. Vårt mål är att kunna leverera saker till ett bra pris. Vi är själva i indie träsket och även när man jobbar mot kunder får man pressade budgetar. Tanken är att man ska kunna göra snygga produktioner utan att behöva få en Ljud&Bild faktura på 50 lax. Då köper man hellre för 50 lax och har ett kitt som räcker långt. Självklart kommer man alltid behöva hyra grejer. Man kan inte äga allt men med en basic kitt kommer man långt. 0 Citera
Smörgåsmannen Postad 8 augusti 2012 Postad 8 augusti 2012 Jag antar att du fiskar efter feedback på själva sidan, inte produktutbudet. Rent spontant tänker jag: Högre upplösta bilder. Element i designen som matchar logon - eller tvärtom en logo som matchar element i designen, just nu känns den lite malplacerad. Jag tror även på en mer enhetlig design, det är något jag inte riktigt trivs med på första sidan där menyn, slidern, "featured" och footern ser ut på ett varsitt sätt, utan att det finns något som direkt motiverar skillnaderna. Det sista, och kanske enklaste som jag hakade upp mig på är att det är olika övergångar på slidern - hela tiden. Jag tror att det gör sig bättre om man har en och samma, då det i övrigt är en så pass enkel design, så bör man ha en ganska enkel övergång där också. Jag vet dock att ni använt ett CMS, vilket begränsar en del. Att tänka på där är att bygga i ett CMS där ni kan exportera databasen till ett annat, ifall ni skulle expandera och känner er begränsade i det ni använder nu. Där finns lite att fundera kring i alla fall :). 0 Citera
PabloFernandez Postad 8 augusti 2012 Författare Postad 8 augusti 2012 Tack Smörgåsmannen. Layouten är inte prio ett men bra att veta hur du tänker och resonerar. vi vill framförallt veta vad ni saknar och vilka produkter ni ser som attraktiva och vilka inte. och helst motivera. 0 Citera
singoz Postad 16 augusti 2012 Postad 16 augusti 2012 Verkligen en otroligt bra hemsida. Riktigt schyst initiativ Pablo! Ska tänka igenom om det är några produkter jag gärna ser på hemsidan. Kommer verkligen hjälpa i alla fall en fattig student i sitt filmskapande. MVH en blivande stamkund! :) 0 Citera
Mattihp Postad 17 augusti 2012 Postad 17 augusti 2012 Lite småprylar som ni faktiskt kan tjäna pengar på genom att ha dem tillgängliga när folk ändå beställer annat är hotshoe-mikrofonhållare, XLR-kablar och annat kablage. Många gillar bekvämlighet och slippa beställa från massor av olika ställen. 0 Citera
PabloFernandez Postad 17 augusti 2012 Författare Postad 17 augusti 2012 Tack för feedbacken. Antecknar i önskelistan. Ska försöka ha igång sidan till slutet av näst vecka (iallafall som beta version). Tyvärr inte med alla produkter ännu men känns lite viktigt att få igång den. 0 Citera
PabloFernandez Postad 5 september 2012 Författare Postad 5 september 2012 EDIT: Webshoppen är igång Idag gick webshoppen igång. Dom flesta produkterna har kommit andra kommer inom kort. Försökt hålla alla priser långt under marknaden och för det mesta har det gått bra. Hoppas ni hittar det ni söker. Fler produkter kommer att komma upp så fort alla avtal är påskrivna med våra leverantörer. dpStuff 0 Citera
Tolin Postad 5 september 2012 Postad 5 september 2012 "Steadicam Rig" på 18.200kr känns lite far-fetched när samma paket går för under 9000 på Ebay. Magic FM arm vest kit + Flycam 6000 Steadycam + monitor for DSLR DV HDV camera | eBay Är det nåt som följer med erat som inte är med där eller bygger kostnaderna helt enkelt på när man importerar? Har inte beställt nåt av den storleken från USA själv förut så har inte koll direkt :) 0 Citera
PabloFernandez Postad 6 september 2012 Författare Postad 6 september 2012 "Steadicam Rig" på 18.200kr känns lite far-fetched när samma paket går för under 9000 på Ebay. Magic FM arm vest kit + Flycam 6000 Steadycam + monitor for DSLR DV HDV camera | eBay Är det nåt som följer med erat som inte är med där eller bygger kostnaderna helt enkelt på när man importerar? Har inte beställt nåt av den storleken från USA själv förut så har inte koll direkt :) Hej Tolin Som sagt. vi har inte lyckats få ner alla priser. Steadycamen är ett bra exempel på detta. Tänk på att ebay priset inte har inräknad tullavgift och moms. Detta tillkommer. Och om man köper från oss får man full support och garanti enligt svensk lag. Det kan vara lite klurigare när man köper från andra länder som privat person. Men jag håller ändå med dig. Vi måste få ner priset på den eller hitta en annan hos nått annat bolag som är minst lika bra som denna. Tack för kritiken. 0 Citera
PabloFernandez Postad 15 september 2012 Författare Postad 15 september 2012 Hej Alla. Vi sätter nu ihop ett film-kitt som kan lånas vid behov. Det som kommer att ingå i kittet är : Canon 5D MII (16 GB minneskort + 2 batterier) Tamron 28-70 mm f2.8 (m. ND filter) Pentax 50mm f1.4 Nikon 105mm f1.8 Axel Rigg Follow focus 7" LED monitor LCD sökare till Canon 5D Videostativ U-Flycam (stabillicering) 6 st LED lampor m. 6600MHA batterier och laddare 6 st Magic arms med super (Clamps för montering av LED lampor eller monitor) 2 st 1KW lampor med stativ och Softbox (Chimera) Mini Dolly m. stativhuvud Saker som kommer att ingå i kittet lite längre fram: USB follow focus Steadycam Vi har 2 syften med detta erbjudande. 1. Att marknadsföra webshoppen dpStuff 2. Att låta folk testa våra produkter så att vi kan få feedback som är viktig för företagets framtid. Vi har självklart lite krav för att du ska kunna låna kittet. 1. Färdigt manus, storyboard och inspelningsschema 2. Att du har gjort film tidigare och kan visa det i form av t.ex. youtube länkar 3. Att du som regissör eller producent tar på dig full ansvar för att kittet återlämnas i samma skick som det var när ni lånade det. 4. att dpStuff står som medproducent i eftertexterna av filmen 5. Att ni inkluderar en länk till dpStuff på eran hemsida och i videons "description" på youtube, vimeo eller liknande. Låter detta intressant? Ni kan redan börja kontakta oss via mail info@dpstuff.com och ställa frågor. Jag håller er uppdaterade med kittet. Vi har redan 90% av varorna men ska komplettera med lite prylar samt några HardCase så att det blir lätt att transportera. PS. Sorry om Diskussioner är fel Kategori för detta inlägg. Visste inte var jag skulle posta det. 0 Citera
PabloFernandez Postad 26 september 2012 Författare Postad 26 september 2012 Nu har vi beställt in lite ljudprylar, Jibbar, Motorizerade jib head och lite annat gott efter era önskemål. Vi fortsätter leta efter allt annat ni bett om... 0 Citera
amazon Postad 28 september 2012 Postad 28 september 2012 hur bra fungerar U-flycam gentemot en glidecam 2000? Är intresserad av att köpa en nämligen 0 Citera
PabloFernandez Postad 28 september 2012 Författare Postad 28 september 2012 Hej Amazon. Personligen tycker jag att U-Flycam är mycket bättre och dessutom mycket smidigare. Går att ställa in mycket mer nogrant. Ett produktionsbolag, som jag jobbat mycket med, ska imorgon göra ett jobb åt Moet (champagne) med en Canon 5D och en U-Flycam. 0 Citera
PabloFernandez Postad 28 september 2012 Författare Postad 28 september 2012 Måste lägga till att jag även äger en Flycam 4000 sen tidigare och jämför framförallt med dem. Den är byggd i stort sätt på samma sätt som Glidecam. Glidecam verkar dock ha finare finish än dom andra. 0 Citera
amazon Postad 29 september 2012 Postad 29 september 2012 U-flycam är lite mer åt min budget då, som student. Du kan förvänta dig en beställning i Oktober/November! :) 0 Citera
PabloFernandez Postad 29 september 2012 Författare Postad 29 september 2012 Låter bra. Säg till om du har fler funderingar. 0 Citera
PabloFernandez Postad 9 oktober 2012 Författare Postad 9 oktober 2012 Hej alla. Missa inte Filmgala Norr den 13 Oktober. Filmgala Norr 2012 | Norra Stockholms filmfestival 0 Citera
PabloFernandez Postad 9 oktober 2012 Författare Postad 9 oktober 2012 Nu har vi lagt en beställning på nya Steadicam... Både bättre och mycket billigare... Kika på länken: Steadicam - NEW!! http://dpstuff.com/webshop/image/cache/data/Banners/Banner_Steadicam-980x280.jpg Saknas detaljerad beskrivning men det kommer upp så småningom. 0 Citera
Sebastian Saury Postad 21 oktober 2012 Postad 21 oktober 2012 Nu har vi lagt en beställning på nya Steadicam... Både bättre och mycket billigare... Kika på länken: Steadicam - NEW!! http://dpstuff.com/webshop/image/cache/data/Banners/Banner_Steadicam-980x280.jpg Saknas detaljerad beskrivning men det kommer upp så småningom. att enbart ha en fjädrad arm istället för 2 försämrar isoleringen av kroppens rörelser markant, vad för vikter klarar riggen? både armen och gimbal? 0 Citera
PabloFernandez Postad 21 oktober 2012 Författare Postad 21 oktober 2012 Hej. Jag har tyvärr inget fakta om hur mycket mer två armar dämpar rörelserna men måste säga att denna gör det väldigt bra. Den klarar 5 KG enligt specifikationerna men jag ska be en steadicam operatör testa den och ge mig feedback. Jag tror inte den är tänkt att tävla mot riktiga Steadicams där dom absolut billigaste kostar tio gånger mer än den här och vill man ha en lite bättre hamnar man snabbt på 400 000 SEK. Den ska framför allt tävla mot alla flycams och Glidecams. Tyvärr så finns det inga videos på youtube där någon använder denna men jag ska försöka filma behind the scenes nästa gång en kollega kör den på en inspelning. 0 Citera
Sebastian Saury Postad 22 oktober 2012 Postad 22 oktober 2012 Hej. Jag har tyvärr inget fakta om hur mycket mer två armar dämpar rörelserna men måste säga att denna gör det väldigt bra. Den klarar 5 KG enligt specifikationerna men jag ska be en steadicam operatör testa den och ge mig feedback. Jag tror inte den är tänkt att tävla mot riktiga Steadicams där dom absolut billigaste kostar tio gånger mer än den här och vill man ha en lite bättre hamnar man snabbt på 400 000 SEK. Den ska framför allt tävla mot alla flycams och Glidecams. Tyvärr så finns det inga videos på youtube där någon använder denna men jag ska försöka filma behind the scenes nästa gång en kollega kör den på en inspelning. Jo det förstår jag:) den går ju inte att jämföra med en riktig rigg i 500k klassen men kan tänka minst riggen är ett billigt alternativ för folk som gör egna filmer mm, priset är riktigt bra 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.