Affedeaf Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Hej! Med hopp om att få lite hjälp av er som är mer insatta i adobe-grejor... Det är så att jag ska nu köpa en videoredigerings program till macen... Innan dess så har jag kört med PC tillsammans med Adobe Master Collection 5,0, där har jag kört med fram till juni månad. Men har insett att det finns många program som jag inte använder i mitt jobbet...(Det var inköps avdelning som köpte den) Vad jag kan se nu idag så är det Photoshop (Vinjetter, bilder i bakgrund etc), Premiere CS även after effekt liksom exporterar i media Encoder. Ibland används Adobe Flash till mobiler (MEN ytterst sällan) I övriga program använder jag inte alls så det är lite slöseri tycker jag... När jag är inne på deras hemsidan, där blir jag lite osäker...Vad som är egentligen bäst lämpad för min delen? Dessutom en stillan undran.. Finns det också på svenska? I CS 4,2 finns ju menyer på svenska men därefter i nyare versioner har jag inte ens kollat något...Men finns det för Mac och vad för version? Om adobe inte passar mig bra, vad rekommenderar ni då? Avid? Sony? etc. är de svåra att lära sig in när man har fastnat för adobe? Tack på förhand! /Affe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Dagens version är CS6 och du kan skaffa den i varierande varianter. Production Premium (Premiere/After Effects/Speedgrade/Audition/Photoshop/Illustrator/Flash mfl) eller möjligen Creative Cloud. Creative Cloud är i princip en "prenumerationsvariant" som kanske kan vara användbar om du inte använder programmen hela tiden (du kan "prenumerera" per månad eller för ett år). Production Premium finns inte på svenska. Behöver du Photoshop OCH nån annan Adobeprodukt är "suiter" billigare än att köpa 2 separata program. Är du Mac-baserad finns ex Avid/Premiere/FCP-X...låter andra svara på för/nackdelar... Det finns trial versioner av alla tre så du kan prova själv. Notera att det finns studentversioner av både Adobes och Avids program om du är student (finns FCPX..???). //Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Affedeaf Posted August 9, 2012 Author Share Posted August 9, 2012 Har nu beställt en CS6 Premium till mac... Ser framemot det här snart :-) Tack för hjälpen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts