Gå till innehåll

Recommended Posts

Förra året spelade vi in denna kortfilm där dramat ligger i att en man sitter på en krog på sin svensexa och ska snart gifta sig. på krogen stöter han på en gammal kärlek.

Känner inte att jag fått till känslan perfekt och ser mycket som behöver förbättras, men skulle vara kul och se respons och konstruktiv kritik till den av vad som kan förbättras.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=VluG54oEQbk&feature=plcp

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja,

 

jag tycker att den är på tok för tydlig. Redan titeln ger bort hela filmens innehåll. Första sekvenserna också. Tillsammsn med titeln är det glasklart, det finns ingen konflikt, ingen dynamik. Det finns ingenting som kan utvecklas eller ändras. Det är statiskt. Det tycker jag är problemet. Samma med när han träffar tjejen, där ere också ett par moment där det är för enkelt och glasklart. Lite för tekniskt och för lite känslor när det pratas moskva, jobb och att åren varit goda.

 

Däremot - momentet där dom ses och den första minuten av deras träff är hur bra och on the point som helst. Nervös osäker kärlek är inte lätt att få till och det får du. SJUKT, sjukt bra. Jag är all in och får flashbacks av alla egna erfarenheter. Det är vekligen jättefint, jag kan inte säga det nog.

 

Men som sagt, filmen som sin helhet saknar dynamik, den är för statisk och glasklar. Man behöver egentligen bara läsa titeln och sen stänga av. Vet inte om du kan få till det i klippet. Inledningen och titel är lätt såklart, men redan där killarna som krökar och dricker öl är svårt. Han är inte alls glad, punkt. Mer får man inte veta. Det finns inga andra känslor, och inget annat skall förmedlas. Jag tror det vore bättre om du gör raka motsatsen (hoppas det finns i klippet), dvs han e totalt där, har skitkul och är glad när han får sms från frun/tjejen. Eller kanske något likgiltig inför hennes sms? Finns massa vägar att gå här, och jag tycker din väg är alltför tydlig gentemot det självklara målet som skall nås på slutet.

 

Än en gång - momentet när han träffar sin gamla kärlek är sjukt äkta. Riktigt fint.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...