Kim-O Postad 26 juli 2012 Postad 26 juli 2012 Hej! Jag har stött på ett irriterande och ganska omfattande problem. Jag jobbar med ett projekt i Premiere Pro CS5 på en Macbook Pro-dator. Har fört över filer dels genom att importera, men även genom att föra över via Capture i programmet från en DV-kamera med firewirekabel. Efter en tre veckors paus i projektet öppnar jag upp det på nytt, bara för att se att ungefär hälften av alla klipp som jag förde över via firewire är "Not found". Jag kollar i mappen Dokument>Adobe>Premiere Pro>5.0, och där hittar jag resterande klipp som jag förde över via firewire, då det var här de sparades automatiskt vid överföringen. Problemet är bara (och jag hoppas någon kan hjälpa mig) att de filerna som är försvunna fördes över på exakt samma sätt som de som finns kvar. Jag har inte flyttat några av dessa filer, inte döpt om någonting och egentligen inte varit i denna mapp alls tidigare. Jag har även en extern hårddisk inkopplad på datorn med vissa filer på samma sätt som jag haft tidigare under redigeringen. Kan filerna försvinna utan anledning? Kan de ha döpt om sig, lagts i en annan mapp? Önskar verkligen någon åsikt på detta då jag helst inte vill göra allt jobb en gång till. Ställ frågor till mig om det är någon information jag varit otydlig med. Tack på förhand! /K 0 Citera
Max_H Postad 29 juli 2012 Postad 29 juli 2012 Och en enkel sökning ger inget? När du säger " Har fört över filer dels genom att importera, men även genom att föra över via Capture i programmet från en DV-kamera med firewirekabel. " - vad menar du då? Eftersom PPro inte flyttar på filerna vid import... //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.