MrOddwick Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Jag undrar hur man kan göra om sin röst till en typisk "movietrailer-röst". Vilket är det enklaste men mest effektiva programmet att göra detta med? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cherryfields Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Hejsan Det är faktiskt så enkelt som att spela in sin röst med en bra mick och bra preamp i ett vanligt ljudprogram typ Pro Tools. Har du en röst som passar så behöver du bara slänga på en kompressor/limiter och eventuellt finjustera lite på eq:n MEN om du har en röst som inte ens är i närheten av det som du är ute efter så är det nog bättre att du helt enkelt letar reda på någon som har en mer passande röst. Vissa röster är som gjorda för detta medans andra är helt fel svårare än så är det faktiskt inte (tycker jag) Lycka till med projektet /Micke 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRvideo Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Hejsan Det är faktiskt så enkelt som att spela in sin röst med en bra mick och bra preamp i ett vanligt ljudprogram typ Pro Tools. Har du en röst som passar så behöver du bara slänga på en kompressor/limiter och eventuellt finjustera lite på eq:n MEN om du har en röst som inte ens är i närheten av det som du är ute efter så är det nog bättre att du helt enkelt letar reda på någon som har en mer passande röst. Vissa röster är som gjorda för detta medans andra är helt fel svårare än så är det faktiskt inte (tycker jag) Lycka till med projektet /Micke Hej Micke Jag passar på att låna tråden och fråga dig en sak. Varför är det inte så många röster i svenska trailers? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Om du undrar varför vi inte har boomiga trailer-röster så är det huvudsakligen för att såna funkar mindre bra på Svenska röster. Vi har naturligt ett högre tonläge än Engelsktalande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Som svar på den ursprungliga fråga; Det går inte att göra i efterhand, de som lägger såna röster kan tala på det sättet redan från början. Däremot förstärker dom effekten med bra mick-teknik, compressor och EQ, men allt fanns redan från början. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRvideo Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Om du undrar varför vi inte har boomiga trailer-röster så är det huvudsakligen för att såna funkar mindre bra på Svenska röster. Vi har naturligt ett högre tonläge än Engelsktalande. Okej jag det förklarar en del. Jag har förstått av din hemsidan att arbetar med detta. Vet du om man kan casta för röst jobb. Jag känner en som har grymt bra röst. (Tror vi) :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Här finns nog endel info. Dubbningshemsidan - den enda skandinaviska sajten om dubbningar och versioneringar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JRvideo Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Här finns nog endel info. Dubbningshemsidan - den enda skandinaviska sajten om dubbningar och versioneringar Tack det hjälpte! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts