david- Postad 25 juni 2012 Postad 25 juni 2012 This is a school project, a short film called The Final Dance - Touches of Color in which I've focused on the style and color. This was mainly a project that should help me being better in grading and creating looks. I was using very cheap and simple equipment. For camera, I used my GH2 with Orion v4b patch and picture style Nostalgic (-2-2-2-2) and the lens was Samyang 35mm 1.4 which is really sharp and very good quality. I edit the whole film in Premiere, made the VFX in After Effects and graded it in DaVinci Resolve. Before editing it I converted all my files from MTS to Cineform .mov 10bit which increased the quality of grading and also made it easier and faster to work with in Premiere. I was really honored to work with the music composer Benjamin Gustafsson and the audio designer Joe Fletcher. Two truly talented guys with so much potential. Visit Benjamin Gustafsson: facebook.com/iambenjaminswe soundcloud.com/i-am-benjamin i-am-benjamin.blogspot.com Visit Joe Fletcher: vimeo.com/user3351002 Big thanks to the beautiful actor/actress and dancers Anton Bro and Evelina Ölund. 0 Citera
visbymannen Postad 25 juni 2012 Postad 25 juni 2012 Mycket fint! Jag är ny och har precis skaffat en dslr kamera. Min fråga vad använder för program för att konvertera till cineform? Tappar man mycket från originalfotot när man konverterar? 0 Citera
Tolin Postad 25 juni 2012 Postad 25 juni 2012 Woh! Äntligen den färdiga filmen :bire Ska bara dra igenom det jag tänkte på som kunde vara bättre innan jag tar och prisar filmen i sin helhet. Kulor som träffar marken och vapen som avfyras på avstånd -- Men inga fiendesoldater syns till. Sånt skriker lite "kid discovering action essentials" för mig; vi får ju trots att en bra blick bakom huvudkaraktären och ser att det inte syns någon på en bra lång bit. Personligen hade jag köpt att du helt enkelt haft ekande gevärsskott i fjärran och att han snarare springer från själva kriget än ett par soldater som jagar honom. Det var egentligen bara det! Sen ger Samyang objektiv precis som Tamron en rätt så cheap-looking bokeh vilket är lite trist, men vissa klipp är helt underbara :-) David, du kommer att vara min go-to-guy när det gäller color correction på framtida projekt, helt klart ;) Tycker att det kan bli lite over-the-top i vissa klipp, men att du överhuvudtaget kan arbeta med GH2's färgrymd i den omfattningen utan att dra fram en massa synliga artefakter är riktigt imponerande. 0 Citera
JDIP Postad 25 juni 2012 Postad 25 juni 2012 Måste säga att jag är väldigt imponerad. Säga vad man vill om själva filmen, det är inte riktigt min smak, men det ser ju onekligen bra ut rent tekniskt. Färgkorren är lite väl hård i min smak ibland, men nog fan vet du vad du sysslar med. Ser riktigt bra ut. Vore grymt att samarbeta med dig någon gång! 0 Citera
david- Postad 26 juni 2012 Författare Postad 26 juni 2012 Tack så mycket för sån fin feedback! Jag tycker du har väldigt bra synpunkter Tolin och förstår precis ditt tankesätt då jag beslutade i sista sekund att köra utan fiendesoldater, och det var endast pågrund av att jag inte orkade vänta på datum då alla skulle kunna vara på inspelningsplats. Riktigt bra kunksap om objektiven Martin, det visste jag ingenting om men du har nog rätt angående Samyangs kontrast. Haha ja dom frös ganska rejält kan jag säga ;) Visbymannen, jag konverterar med Adobe Media Encoder och nej, du förlorar inte mycket information :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.