Gå till innehåll

Fotografi för nybörjare


MrOddwick

Recommended Posts

Knåpade ihop en video idag om fotografi för nybörjare där jag går igenom några grundläggande steg inom foto-komponering. Detta är första delen i en serie som jag hade tänkt att fortsätta med tills jag inte har något mer att lära ut.

 

Så jag undrar vad ni tycker om videon. Min röst, språk, klippning, musik osv. Jag vet att det finns ett par långdragna sekvenser.

 

Men ja, lite konstruktiv kritik skulle sitta fint, är väl kul också om någon gillar videon också haha.

 

Photography Tutorial - YouTube

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har kört många filmteori-kurser men har aldrig tänkt på att objekten ska placeras i 2/3 av bilden, och den andra delen ska vara "riktningshåll" som man rör sig mot/tittar mot.

 

En bättre kameraåkning till introt skulle inte skada!

Länk till kommentar
Share on other sites

lite konstruktiv kritik

 

Det blir svårt att veta vad man ska förvänta sig av videon när den inte börjar med någon sorts presentation. Det finns många "experter" på youtube som börjar med att visa exempel på sina bilder, vilka kanske då ser skit ut, och man slipper kolla på videon...

 

Omvänt, slänger du in snygga portfolio exempel direkt så fortsätter folk att titta -- vilket ju i slutändan måste vara själva syftet med att göra en tutorial.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...