MrOddwick Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Knåpade ihop en video idag om fotografi för nybörjare där jag går igenom några grundläggande steg inom foto-komponering. Detta är första delen i en serie som jag hade tänkt att fortsätta med tills jag inte har något mer att lära ut. Så jag undrar vad ni tycker om videon. Min röst, språk, klippning, musik osv. Jag vet att det finns ett par långdragna sekvenser. Men ja, lite konstruktiv kritik skulle sitta fint, är väl kul också om någon gillar videon också haha. Photography Tutorial - YouTube 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beman376 Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Jag har kört många filmteori-kurser men har aldrig tänkt på att objekten ska placeras i 2/3 av bilden, och den andra delen ska vara "riktningshåll" som man rör sig mot/tittar mot. En bättre kameraåkning till introt skulle inte skada! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 lite konstruktiv kritik Det blir svårt att veta vad man ska förvänta sig av videon när den inte börjar med någon sorts presentation. Det finns många "experter" på youtube som börjar med att visa exempel på sina bilder, vilka kanske då ser skit ut, och man slipper kolla på videon... Omvänt, slänger du in snygga portfolio exempel direkt så fortsätter folk att titta -- vilket ju i slutändan måste vara själva syftet med att göra en tutorial. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrOddwick Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Jo, jag kastade ihop en snabb kameraåkning i början för att få ett lite mer livligt anslag än en stillbild. Kanske kan kombinera Oller Visuals tips och göra ett montage med bilder i början av videon istället! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts