Gå till innehåll

Kortfilm - Den oundvikliga våren 3:06


Hedefors

Recommended Posts

Hallå!

 

Vi är ett gäng glada amatörer som gjort en kortfilm lite spontant för GBG Shorts som gick av stapeln igår! Festivalen var för alla av alla(utan budget) och det finns en liknande i Stockholm som de inspirerats av. Filmen vann juryns pris och kom på andra plats för publikens pris. Enjoy!

 

 

och för er som föredrar Vimeo:

 

Vi har en Facebook-sida som du kan spana in om du vill där vi lägger upp alla våra filmer och foton från inspelningar osv:

http://www.facebook.com/HedeforsProductions

 

GBG Shorts på facebook:

Gbg Shorts | Facebook

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte hundra på detta, men antar att de var inspirerade av Stockholm Shorts.

Hittade en Facebook sida här: Stockholm Shorts - Skola - Stockholm, Sweden | Facebook

 

Lite OT: Aldrig hört talas om Stockholm Shorts fast jag bott hela mitt liv i Stockholm, tredje året ska det vara också i år. Kruxet är att filmen ska vara gjord exklusivt för festivalen, var det så i Göteborg också? Vem gör en film exklusivt för en enda festival??? Eller är det bara så att premiärvisningen ska vara där?

Länk till kommentar
Share on other sites

Mjo det är nog inte jätte stort, det var ju bara amatörer som vi men jag tror det där med exklusivt går att diskutera då en väldigt välgjord animerad film som var med igår är med på Frame filmfestival i Göteborg i april så jag antar att den bara inte skulle visats innan. Vi gjorde iaf filmen för GBG Shorts ganska spontant då jag fick reda på det i början på förra veckan så det blev ganska naturligt att den visades där först :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Super kul att höra! :) Vilken musik tänker du på? Jag hade lite problem att få ihop dunka-dunkandet då det var från en redan färdig låt en vän gjort och appropå närbilderna, intressant att du nämnde det! Vi hade faktiskt lite problem att få till flera av dem då som du säger vi har ett rätt brett objektiv. Speciellt i sista scenen höll vi på en hel del fram och tillbaks och vi kände inte riktigt att vi fick till det... så man kanske borde investera i ett till objektiv!

 

Tack för feedbacken!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...