Jump to content

Berättarröst och lite till...

MrOddwick

Recommended Posts

Jag skriver ett manus i celtx och undrar hur man gör för att skriva en berättarröst?

Jag hade också tänkt mig att göra flera scener, ungefär som ett montage av en massa korta scener i olika miljöer. Hur gör man för att skriva in det i sitt manus? Måste man göra en helt ny scen för varje klipp eller kan man samla alla miljöbyten under en scen?

Kanske blev lite svårt att förstå, men hoppas någon har koll på detta!

Jag skriver ett manus i celtx och undrar hur man gör för att skriva en berättarröst?

Jag hade också tänkt mig att göra flera scener, ungefär som ett montage av en massa korta scener i olika miljöer. Hur gör man för att skriva in det i sitt manus? Måste man göra en helt ny scen för varje klipp eller kan man samla alla miljöbyten under en scen?

Kanske blev lite svårt att förstå, men hoppas någon har koll på detta!

När man skriver en Voice over eller en berättarröst så skriver jag bara till det efter namnet:

Tomas VO

Eller Tomas (Berättarröst) eller liknande.

Det där med montage kan säkerligen göras på ett antal sätt, jag är lat och skriver mest för mig själv ändå, så när jag gör montage, så skriver jag helt enkelt.

Montage:

Per springer

Per klättrar

Per målar

Per går

Kanske lite mer detaljerat än så, men du förstår poängen.