rajtzing Postad 14 mars 2012 Postad 14 mars 2012 Ska filma i en bil där jag kommer sitta på passagerarsätet och filma mot föraren. För att slippa en alltför utfrädd bakgrund genom förarfönstret tänkte jag sätta ett filter på just det fönstret.. jag antar att ett ND-filter blir bäst? Skulle det fungera med en liknande effekt med ett blåfilter, eller blir det för blått? Jag förstår att ett ND är dyrare, så är lite nyfiken på resultatskillnaden. Jag kommer ha kameralampa, men inga andra lampor och det kommer filmas i dagsljus. Alla åsikter välkomnas! 0 Citera
monnexs Postad 14 mars 2012 Postad 14 mars 2012 ND-filter. En bil har ju fönster från varje håll. Kommer ju bli svårt att vitbalansera korrekt om det är olika färgtemperatur i bilen. Är det väldigt ljust ute kan du alltid prova att filma där det är tillräckligt höga hus eller träd som skyddar direktljuset. 0 Citera
Kimster Postad 14 mars 2012 Postad 14 mars 2012 ND-filter. En bil har ju fönster från varje håll. Kommer ju bli svårt att vitbalansera korrekt om det är olika färgtemperatur i bilen. Är det väldigt ljust ute kan du alltid prova att filma där det är tillräckligt höga hus eller träd som skyddar direktljuset. ... +1 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.