Gå till innehåll

Kamera helikopter?


OlleBlue

Recommended Posts

Tjaa, har tänkt på en grej ett tag, finns det ingen konsument rc helikopter som skulle kunna bära en typ gopro kamera? De är ju tåliga och har bra bild, och väger ju typ ingenting.

Hade ju varit skönt å komma undan lite billigare än att köpa en octacopter liksom.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis, hur vikten fördelas över helikoptern. Det är ju där octacoptern har sin fördel...

 

 

Det har väl också sitt värde men jag tänkte på helikopterns tyngd. Är helikoptern lätt kommer det vara svårare att få den stadig, kommer ju påverkas mer av minsta vindpust osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla in norske Eirik Solheims DYI-quadcopterprojekt fför aerials; material-lista, design, youtubeklipp och tips/erfarenheter som hantering av vibrationer mm i ett par inlägg på hans blogg.

(Sök "quadcopter", "aerial shots" mm bland inläggen sent 2011 och början av 2012, ifall de inte syns på första sidan direkt).

 

http://eirikso.com

 

Mycket intressant för den händige såväl för den som vill bli inspirerad!

Länk till kommentar
Share on other sites

Går säkert bra. Frågan är bara vilken kvalitet man vill ha ut på filmen. Jag skulle vilja säga att det är nästan omöjligt att få en användbar film genom en "leksakshelikopter". Jag tycker det är att kasta pengarna i sjön. Bättre att lägga pengar på en multiror, typ en quad. Men det är en djungel därute. Bara att hänga på forum- heltid :) Ett annat tips, köp först en simulator.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...