Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min motivation för filmskapande har sedan jag var åtta år gammal drivits av flera faktorer. Främst det faktum att det är så kul. Men även av andra saker, som att höra sina favoritregissörer berätta om hur de en gång börjat. Eller att se en riktigt bra film.

Idag märkte jag en intressant sak.

En STOR DEL av motivationen kommer nu från en viktig källa: alla dåliga, usla och värdelösa hemmaproduktioner man ser t ex på nätet eller filmfestivaler (visst finns det enstaka guldkorn, men de är få!). Jag säger inte att jag är kapabel att skapa något mästerverk, även om jag tror det ibland. Jag säger bara att det som ger mig inspiration är att se dessa usla regissörer stolta visa upp sina verk. Något som ger mig ännu mer inspiration är när jag ser hur många i publiken som verkligen TYCKER att filmerna är bra. Det får mig att tänka "Här finns det pengar att tjäna, jag måste ut och göra en film NU! Det är en av de få sakerna jag är bra på här i livet, så vad väntar jag på?!"

Jag hade kunnat skriva en hel uppsats om det här, men jag tror jag har fått med det viktigaste! Jag låter säkert väldigt otrevlig, självbelåten och bitter, men det är jag inte ;)

Åsikter, någon?

Postad

Jo, jag känner och tycker exakt detsamma. Det känns som om jag kan prestera bra/bättre, men jag har aldrig försökt mig på ett seriöst filmprojekt eftersom jag inte haft råd med utrustning eller tillräckligt med skådespelare. Jag önskar verkligen att jag kom igång nån jävla gång. Film vore så kul att leva på.

Postad

He he, så 95% av alla amatörregissörer tycker att de är bättre än alla andra(även om de inte skapat något än) och är samtidigt medvetna om att alla andra vet att resten tycker att de är bättre än alla andra...

Postad

[citat=occasus]Visst, många tänker så. Men om 95% av dem är kassa regissörer så innebär det inget problem.[/citat]

Men det betyder att du kan vara en av de kassa ;)

Postad

Som vi säger här i Gävle:

"Det är lätt att snacka skit, betydligt svårare att tugga bulle med arselet".

I slutändan handlar det faktiskt om vad man åstadkommer. Inte vad man säger till sig själv eller till andra. Allt sånt är meningslöst. Handlingar talar alltid starkare än ord.

Postad

[citat=Daniel Hållquist]I slutändan handlar det faktiskt om vad man åstadkommer. Inte vad man säger till sig själv eller till andra. Allt sånt är meningslöst. Handlingar talar alltid starkare än ord.[/citat]

Word!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...