emki11 Postad 26 februari 2012 Postad 26 februari 2012 Hej alla där, de är så att jag håller på med en långfilm, stor del av filmen kommer jag ta hand om. jag är själv regissör, filmare, tar hand om ljud, musik och andra grejer. frågan är. hur kan jag skriva intron? kan jag skriva1 regissör : mitt namn musik: mitt namn filmare. mitt namn och så vidare? eller hur blir det bäst där? 0 Citera
gonefishing Postad 26 februari 2012 Postad 26 februari 2012 För att det inte ska bli så mycket kaka på kaka så kan du skriva: Producerad OCH regisserad av: Musik komponerad och framför av: Etc. 0 Citera
emki11 Postad 26 februari 2012 Författare Postad 26 februari 2012 okej, så de kommer inte låta så bra om jag skriva varje sak o mitt namn efter? 0 Citera
gonefishing Postad 26 februari 2012 Postad 26 februari 2012 Det är bara vad jag tycker. Om du är ensam med allt så kommer det se tomt ut och det kommer bli kaka på kaka. Kör vad du tycker känns bäst och vad du tycker ser bäst ut! 0 Citera
Quantum Postad 29 februari 2012 Postad 29 februari 2012 På större produktioner är det bra om man skriver så tydligt som möjligt vilken arbetsuppgift generellt varje person hade och inte gå in för mycket på varenda grej personen gjorde. Peter Jackson filmade ibland på Sagan om Ringen men står inte med som kameraman. Går man in på detaljer låter det ofta självcentrerat eller onödigt. Exempelvis: Tack till - Kassörskan som tog emot min McDonaldsbeställning på en dålig dag Brittmarie bla bla... Keep it simple. Men precis som ovanstående, just a thought! 0 Citera
Mr A Postad 4 mars 2012 Postad 4 mars 2012 För att det inte ska bli så mycket kaka på kaka så kan du skriva: Producerad OCH regisserad av: Musik komponerad och framför av: Etc. Hade nog kört detsamma. En mer detaljerad beskrivning kan du ha i eftertexterna istället. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.