daniel234 Postad 3 februari 2005 Postad 3 februari 2005 Hej! Jag har en massa små band hemma med en film på sedan man var liten. Kommer itne på vad formatet heter nu. Var väl populärt på slutet av 80-talet och i början på 90-talet. Nu har själva kameran gått sönder. Någon som vet hur man kan konvertera dessa band till VHS eller cd/dvd ?? /Danne 0 Citera
sound_front Postad 3 februari 2005 Postad 3 februari 2005 En fördel är om du tar reda på vad formatet heter! Men själva överföringen är ju simpel mellan de flesta format! 0 Citera
daniel234 Postad 3 februari 2005 Författare Postad 3 februari 2005 Video 8 står det på banden! Hur kan man konvertera dem? 0 Citera
plf66 Postad 3 februari 2005 Postad 3 februari 2005 Man spelar upp dem med en bandspelare eller kamera för Video8-band och spelar in dem på den utrustning dit man vill ha dem. 0 Citera
daniel234 Postad 3 februari 2005 Författare Postad 3 februari 2005 Jo jag vet att man kan använda kameran men min har gått sönder. Vad är det för bandspelare menar? 0 Citera
Fredrik Blom Postad 3 februari 2005 Postad 3 februari 2005 Elaka Fredrik tipsar: Köp en videokamera på öppet köp hos någon av el-jättarna, gör konverteringarna och lämna sedan tillbaka kameran. Skulle jag aldrig göra själv förstås men... *visslar oskyldigt* Har hört att det funkar på Siba i alla fall, OnOff säljer inte videokameror på öppet köp. Alternativet kan ju vara att låna en kamera eller lämna iväg banden till någon som kan fixa det. Bor du i närheten av Stockholm eller Uppsala så kan du ju höra av dig... /Rico 0 Citera
daniel234 Postad 4 februari 2005 Författare Postad 4 februari 2005 Tack för alla svaren. Hade tur och fick tag i en på jobbet som hade en fungerande kamera! Så det blir till o låna den och spela in på videoband. /Danne 0 Citera
Mickels Postad 7 februari 2005 Postad 7 februari 2005 Än så länge är det inte försent att överföra i alla fall. Det nytillverkas fortfarande som tur är. Med digital8orna är det lika enkelt som DVkameror, är bara koppla i FireWirekabeln och spela upp sina analoga band som strömmar ut genom den digitala kabeln. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.