Gå till innehåll

Janko

Recommended Posts

Jag har stött på ett litet "problem" när jag testat avid och klippt en del i det. När jag gör mer actionfilmer och allt i dess genre och jag ska färgkorrigera, så beter sig inte det inbyggda färkorrigerings verktyget som jag vill. Jag gillar (likt många andra) att lägga lite blått i shadows, men när man gör det i avid så kommer det även en hel del blått i midtones också, eller det känns så i alla fall. Det finns inget verktyg för att bestämma "range" som man kan i exempelvis premiere, där man kan justera vart exempelvis shadows ska ligga.

 

Jag har testat colorista i premiere någon gång, och det fungerar precis som jag vill. Men det finns inte för avid tyvärr.

 

Känner någon till någon bra plug in för avid som jag kan använda? Har en tid kvar på min avid trial, och gillar det mycket förutom färg korrigeringen.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Colorista 1 finns på min Avid, testade du trialen av Looks suite någon gång , om och när Colorista 2 kommer för Avid är den förstås gratis eftersom den ingår i suiten.

 

Sen beror försås allt på hur mycket pengar du vill lägga, vad tycker du förresten är fel med Avids egen färgkorrektion, den är en av marknadens bästa i mitt tycke och också realtid , jag arbetar alltid med kurvorna i första hand innan jag börjar leta efter andra möjligheter, gör lite tester med att lägga till punkter ( sker automatiskt ) och dra upp och ned eller i sida

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker dess färgkorrigering är väldigt bra i de flesta fallet. Den bästa jag testat. Men som jag nämnde i första inlägget så finns det en viss sak jag gillar mer hos Colorista i en viss typ av filmer.

 

Ska kolla ut Colorista 1 då! Tackar mjolnarn!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...