Gå till innehåll

Choice


occasus

Recommended Posts

Jag gillar den som den är, tycker inte om att fylla ut filmer bara för längdens skull. Men man vet aldrig, jag kanske gör en remake i framtiden!

 

Den är inte inspirerad av Stanislav Lem medvetet iaf. Var tvungen att kolla upp vem det var. Har endast sett remaken på Solaris. Har den här killen gjort nåt liknande Choice?

Länk till kommentar
Share on other sites

Han har skrivit en bok som heter "Rymddagböckerna" (minns inte vad den heter på eng), och i den finns det en historia om en kille som färdas i rymden och kommer in i nåt magnetisk fält av nåt slag(det var länge sen jag läste den). I vilket fall som helst så uppstår det olika tidsfält i rymdskeppet, så när han vaknar i sin säng står en kopia av honom och tittar ner på "sig själv".. sen dyker det upp flera stycken och alla ska försöka övertyga de andra om vem som skall ta befälet och de börjar slåss och ja... det går inte att förklara men den är så otroligt välskriven att det är läskigt! Jag har inte garvat så mycket i hela mitt liv! Påminner lite om "Liftarens Guide Till Galaxen", fast den här boken kom tidigare. Läs den, väldigt inspirerande.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...