occasus Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Spelades in och klipptes sommaren 2003 ... http://www.archive.org/download/choice/choice.avi Högerklicka och välj "Spara mål som". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.waga Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Sidan är FETT knasig kompis... och det händer ingenting. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.waga Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 HA! Nu funkar det... Skön film(om man nu kan kalla den det), man vill ju att det ska vara längre! Men den är bra gjord. Lite inspirerad av Stanistav Lem?? Jobba på storyn och gör en längre! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Jag gillar den som den är, tycker inte om att fylla ut filmer bara för längdens skull. Men man vet aldrig, jag kanske gör en remake i framtiden! Den är inte inspirerad av Stanislav Lem medvetet iaf. Var tvungen att kolla upp vem det var. Har endast sett remaken på Solaris. Har den här killen gjort nåt liknande Choice? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.waga Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Han har skrivit en bok som heter "Rymddagböckerna" (minns inte vad den heter på eng), och i den finns det en historia om en kille som färdas i rymden och kommer in i nåt magnetisk fält av nåt slag(det var länge sen jag läste den). I vilket fall som helst så uppstår det olika tidsfält i rymdskeppet, så när han vaknar i sin säng står en kopia av honom och tittar ner på "sig själv".. sen dyker det upp flera stycken och alla ska försöka övertyga de andra om vem som skall ta befälet och de börjar slåss och ja... det går inte att förklara men den är så otroligt välskriven att det är läskigt! Jag har inte garvat så mycket i hela mitt liv! Påminner lite om "Liftarens Guide Till Galaxen", fast den här boken kom tidigare. Läs den, väldigt inspirerande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivi Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Härlig film, skön, grym idé estetisk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 89 visningar? Kom igen, skulle bli glad för lite feedback! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 snyggt gjord, kul idé. Men hur gjorde ni titel texten i början. Blev en aning sugen på den :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
occasus Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 [citat=woxaz]snyggt gjord, kul idé. Men hur gjorde ni titel texten i början. Blev en aning sugen på den :p[/citat] Gammalt hederligt handarbete i Photoshop och Premiere! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Rätt så cool faktiskt, en idé som skulle kunna utvecklas...... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts