OneManMovieMachine Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Hej, hej hemskt mycket hej! Det här är en kortfilm som jag gjorde som en del av ansökningen till Stockholms dramatiska högskola. Uppgiften var att göra en film med titeln "En ovanlig dag i en vanlig människas liv", högst 4 minuter lång och högst 4 repliker (inga alls också okej). Jag gjorde klart den på ett par dagar. Den är filmad med en Nikon D7000 och redigerad i Premiere Pro. Hoppas ni gillar den! Unremarkable - Short Film (2012) on Vimeo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgios Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Snyggt filmat. Snyggt redigerat. Ljudet var dock lite ostabilt, men helt okej. Hoppas att ansökan går bra! och lycka till! :) Jag har själv också sökt till DI för några dagar sedan :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OneManMovieMachine Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Tack så mycket =) Något särskilt med ljudet som du inte tyckte var bra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgios Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 No problem :) Det var nog bara inspelningen från din kamera mikrofon (I presume?) som var lite skramligt... annars så var det fint fint :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OneManMovieMachine Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Okej, fast jag använde inte så mycket av inspelningsljudet. Det är i prinicp bara tjejen som pratar på mobilen och lite grann när de sitter på bänken. Allt omgivningsljud kommer från ett ljudbibliotek, fast jag gjorde det lite "skitigt" med flit för att det skulle bli nästan lite dokumentärkänsla. Men då vet jag =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts