Gå till innehåll

bästa filmredigeringsprogram?


msigge

Recommended Posts

Håller på att göra ett projektarbete i skolan där jag gör en instruktionsfilm inom golf. Är helt nybörjare inom filmvärlden så alla tips är välkommna! Min fråga är om vilket program som ni föreslår att jag redigerar filmen i ? vilket som är enklast men ändå gör det bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

PC / Mac = Därom tvista de lärde (jag hör till dom som tycker att bägge funkar ungefär lika bra - oavsett mjukvara...). Men har du aldrig klippt är väl ett enklare program att föredra. På Mac finns ju iMovie, på PC kan du ex ladda ner lite trialversioner av diverse program ex Vegas Studio, Premiere Pro, Avid/Pinnacle Studio. (Trialversionen av Premiere Elements lägger in vattenstämpel på alla exporter, vilket inte Proversionen gör) Windows Moviemaker stöder inte AVCHD (tror jag, men är inte säker)...

 

Men är det projektarbete har väl skolan något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mina filmer är i formatet MTS vilket inte är bra.. Vilket format skall jag konvertera till? det formatet skall kunna användas i ett redigeringsprogram.. Vilket redigeringsprogram som är gratis rekommenderar ni då det skall gå att klippa, lägga till snygg text, ljud etc?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilket redigeringsprogram som är gratis rekommenderar ni då det skall gå att klippa, lägga till snygg text, ljud etc?

 

Gratis och bäst går inte ihop , som vanligt i denna världen får du vad du betalar för.

Så, hur mycket har du tänkt dig att det får kosta ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Mina filmer är i formatet MTS vilket inte är bra.. Vilket format skall jag konvertera till? det formatet skall kunna användas i ett redigeringsprogram.. Vilket redigeringsprogram som är gratis rekommenderar ni då det skall gå att klippa, lägga till snygg text, ljud etc?
Förstår inte varför du ska behöva konvertera dina filer. Windows Live Movie Maker är gratis, du kan fixa till schyssta filmer - en instruktionsvideo och Hollywoodproduktion är ju inte riktigt samma ;) - och plockar upp MTS-formatet i redigeraren utan problem.
Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...