Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bryr mig inte om det är en trailer, teaser eller vad man vill kalla det :P

Visar den här för att berätta att jag snart kommer med en ny kortfilm som heter "The Final Dance" :)

Postad

Fyfan, David, vad glad jag blir! Du vet hur man skapar en ordentlig bild och tacka fan att du är svensk :bire

Sitter och ser om klippet för att försöka hitta ojämnheter i hennes ansiktslinjer - För antingen har hon sminkats bortom denna värld eller så har någon gått och jämnat ut dragen lite :i Vet att det första jag gör med sådana närbilder är att börja meka med skådespelarens ansikte tills hon liknar Megan Fox i princip (och sen blir jag tillsagd att tona ner det lite XD) :p Fast du kanske lyckats hitta någon med ett perfekt ansikte :q

Det som satte det annars i denna rätt vanliga close-up shot är ju helt klart övergången från varmt till kallt. Kan överlag inte annat än att säga att du satt ribban högt för den färdiga produktionen - Gäller att få varje shot att se ut som en tavla nu ;)

Postad
Fyfan, David, vad glad jag blir! Du vet hur man skapar en ordentlig bild och tacka fan att du är svensk :bire

Sitter och ser om klippet för att försöka hitta ojämnheter i hennes ansiktslinjer - För antingen har hon sminkats bortom denna värld eller så har någon gått och jämnat ut dragen lite :i Vet att det första jag gör med sådana närbilder är att börja meka med skådespelarens ansikte tills hon liknar Megan Fox i princip (och sen blir jag tillsagd att tona ner det lite XD) :p Fast du kanske lyckats hitta någon med ett perfekt ansikte :q

Det som satte det annars i denna rätt vanliga close-up shot är ju helt klart övergången från varmt till kallt. Kan överlag inte annat än att säga att du satt ribban högt för den färdiga produktionen - Gäller att få varje shot att se ut som en tavla nu ;)

Tack så otroligt mycket! Vad glad jag blir av att höra det!

Faktiskt så höll jag på och lekte lite i AE och la på Sharpen som jag drog på till typ 30, då blir det ju som vanligt alldeles för skarpt och fult men på det så la jag en Remove Grain och ändrade Noise Reduction tills det inte blev för mycket eller för lite. Då kunde jag behålla det skarpa jag tagit fram av Sharpen men ändå släta ut dom synliga linjerna som framkommer. Själv tycker jag faktiskt att det fungerar, men det blir också olika resultat på olika klipp. På vissa klipp räcker det med att Noise Reduction är 0.2 för att släta ut det man inte vill ha, medan ibland måste man dra upp den på typ 3.5 för att se nån skillnad.

Kul att du gillade det! Haha nu blev jag nästan nervös när du säger så, men faktiskt mer motiverad att få det riktigt bra. Så tack igen! ;)

Postad
The Final Dance? Har du snott min idé? VA?

... skoja :p

Bara 468 views? Inte likt dej!

Haha du har inget liknande hoppas jag? ;)

Jaadu, det ser mörkt ut... Haha nejdå, för att vara en enda scen så får jag nöja mig med det ;)

Postad
Vad F*N! Det där räcker ju inte alls! Varför finns inte hela att se nu? (med andra ord; hur snart kan man se detta?)

Haha tack! För vi har filmat långt ifrån hela och hon ska bort nu några veckor så det kommer ta sin lilla tid. Men ska försöka bli klar så snabbt som möjligt :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...