Gå till innehåll

Frost - Färger, vintern och redigering


david-

Recommended Posts

Har haft fullt upp med projekt och filmjobb nu så jag har varit dålig på att uppdatera något men här är något jag gjorde imorse.

Fokuserade mest på färgerna och redigering och tyckte iallafall att det blev någorlunda harmoniskt :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Bilderna och färgerna var nog bra, men håll kameran stilla - med stativ - eller rör den långsammare. Åtminstonne om du vill ge ett hamoniskt intryck. Nu fick jag mer känslan av början på en thriller. Det är snabba bildbyten och alla bilder rör sig ganska snabbt. Du hinner med inte mindre än sex bildbyten på 20 sekunder. Sen tittade jag i femton sekunder till och sen bröt jag.

 

Mitt tips är sätta kameran på stativ och ta längre sekvenser. Ta gärna några närbilder på blad eller gräs med frost. Få med rörelse i bilden genom att det i bilden rör sig lite, som t ex någon som går en bit bort eller vinden som får grenarna att röra sig.

 

Generellt sett så tycker jag mig oftast ha sett grenverk filmat underifrån i sammanhang som har drömmar eller död att göra - det är vyn om man ligger på gräsmattan och drömmer eller ligger på marken och håller på att dö.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med Désirée här, och vill samtidigt inflika att det är något störande att under hela filmen se text mitt på skärmen. Eftersom motiven hela tiden rör på sig, dvs du rör kameran väldigt snabbt, lika väl som texten är kvar i mitten, blir i alla fall jag irriterad och väntar på när det ska fada ut.

 

Du kan handskas med kamerainställningarna, men försök öva på rörelserna också. Inväntar framtida filmtekniskt snygga sekvenser! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...